مشاور روابط امنیت داخلی نخست وزیر پاکستان گفته است که تندوری در پاکستان حاصل جنگ افغانستان است. وی تاکید کرده است که بقای افغانستان با فداکاری مردم پاکستان گروه خورده است. هم اکنون تروریستان در بخش هایی کشور پاکستان لانه ها امن دارند. هموار ه این کشور متهم شده است که از تروریزم برای […]

 

مشاور روابط امنیت داخلی نخست وزیر پاکستان گفته است که تندوری در پاکستان حاصل جنگ افغانستان است. وی تاکید کرده است که بقای افغانستان با فداکاری مردم پاکستان گروه خورده است.

هم اکنون تروریستان در بخش هایی کشور پاکستان لانه ها امن دارند. هموار ه این کشور متهم شده است که از تروریزم برای پیشبرد سیاست منطقه ای خود استفاده می کند. ناصر جنجوعه مشاور امنیت داخلی نخست وزیر پاکستان در تازه ترین اظهارات خود تندروی در پاکستان را حاصل جنگ افغانستان دانسته است.

آقای جنجوعه افزوده است: “اگر پاکستان در برابر اتحاد جماهیر شوروی وقت قرار نمی‌گرفت، امروز افغانستان در نقشه جهان وجود نمی‌ داشت. تندروی در پاکستان حاصل جنگ افغانستان است”.

این سخنان مشاور روابط امنیت داخلی نخست وزیر پاکستان واکنش مقام های حکومتی را بر انگیتخه است. ریاست اجرایی در یک اعلامیه خبری می گوید که پاکستان حامی تروریزم در منطقه است و پناه گاهای امن تروریستان در داخل خاک این ‌کشور موجود است. در خبرنامه این ریاست آمده است که پاکستان همواره از تروریزم برای پیشبرد سیاست خود در منطقه استفاده می کند و این کشور باید ازین گونه سیاست دست بکشد.

حکومت افغانستان همواره از برخورد دوگانه پاکستان در راستای چگونگی مبارزه با تروریزم انتقاد کرده و از این کشور خواسته است که بدون تفکیک قایل شدن میان تروریزم خوب و بد علیه هراس افگنان در داخل خاکش اقدام کند.