ریاست جمهوری هیأتی برای بررسی رویداد اخیر کندز تعیین کرده است. رییس جمهور غنی در دیدار با بزرگان قومی ولایت کندز در ارگ گفته است که این هیأتی آزادی کامل دارد تا رویداد اخیر کندز را به صورت واضح و بی طرفانه بررسی کند. در ترکیب این هیأت، امرالله صالح رییس پیشین امنیت ملی، فاروق […]

ریاست جمهوری هیأتی برای بررسی رویداد اخیر کندز تعیین کرده است. رییس جمهور غنی در دیدار با بزرگان قومی ولایت کندز در ارگ گفته است که این هیأتی آزادی کامل دارد تا رویداد اخیر کندز را به صورت واضح و بی طرفانه بررسی کند. در ترکیب این هیأت، امرالله صالح رییس پیشین امنیت ملی، فاروق وردک وزیر پیشین معارف و فضل کریم ایماق، محمد ایوب رفیقی و ابدال الله محمدی از سران قومی شامل اند. آقای غنی تأکید کرده است که هیأت تعیین شده وظیفه دارد تا برای مردم و حکومت روشن کند که عوامل سقوط کندز به دست طالبان چه بوده است تا در آینده از تکرار چنین رویدادها جلوگیری شود.

در این دیدار رییس جمهور غنی اظمینان داده است که عملیات های نظامی در ولایت های شمال شرق تا هنگامی ادامه خواهد یافت که این ولایت ها از حضور دهشت افگنان پاکسازی شود. آقای غنی در مورد خانواده هایی که از کندز بی جا شده اند هم گفته است که حکومت تصمیم دارد برای بازگشت این خانواده ها به مناطق شان شرایط را آماده کند.