ریاست جمهوری می‏گوید که معاش و امتیازات آن عده از مقام های بلند پایه‏ای حکومتی که دارایی های‎شان را ثبت نکرده باشند، به تعلیق درخواهد آمد. در نشست کابینه که روز گذشته در ارگ ریاست جمهوری برگزار شده است، فیصله شده است که مقام های بلند پایه حکومتی باید تمام دارایی های‎شان را ثبت کنند. […]

ریاست جمهوری می‏گوید که معاش و امتیازات آن عده از مقام های بلند پایه‏ای حکومتی که دارایی هایشان را ثبت نکرده باشند، به تعلیق درخواهد آمد.

در نشست کابینه که روز گذشته در ارگ ریاست جمهوری برگزار شده است، فیصله شده است که مقام های بلند پایه حکومتی باید تمام دارایی های‎شان را ثبت کنند. هارون چخانسوری، سخنگوی ریاست جمهوری می گوید که در این نشست، وزیرمالیه درخواست کرده است که ماده دوازدهم قانون نظارت بر تطبیق استراتیژی مبارزه علیه فساد اداری تعدیل شود. بر اساس این ماده قانون، تمام مقام های بلند پایه حکومتی مکلف خواهند شد تا دارایی های‎شان را ثبت کنند. سخنگوی ریاست جمهوری می افزاید: معاش و امتیازات آن عده از مقام های بلند پایه حکومتی که دارایی های‏شان را ثبت نکنند، به حالت تعلیق درخواهد آمد. به گفته آقای چخانسوری، مرکز عدلی و قضایی مبارزه با فساد اداری، درجریان هفته روان شانزده پرونده فساد اداری مقام های حکومت فعلی و پیشین را بررسی خواهد کرد.

افغانستان از جمله کشورهای است که گراف فساد اداری در آن بلند است. حالا دیده شود که بررسی پرونده‎های مقام‏های بلند پایه‏ای حکومت فعلی و پیشین در کاهش این پدیده موثر واقع می‎شود یا خیر.