شش زندانی طالب که در رویدادهای تروریستی در کشور دخیل بودند بامداد امروز در بازداشتگاه پلچرخی کابل اعدام شده اند. ریاست جمهوری هم تأیید می کند که رییس جمهورغنی حکم اعدام شش هراس افگن را توشیح کرده است. به اساس یک نامه خبری دفتر رسانه ای ریاست جمهوری، توشیح حکم اعدام از سوی رییس جمهوری […]

شش زندانی طالب که در رویدادهای تروریستی در کشور دخیل بودند بامداد امروز در بازداشتگاه پلچرخی کابل اعدام شده اند. ریاست جمهوری هم تأیید می کند که رییس جمهورغنی حکم اعدام شش هراس افگن را توشیح کرده است. به اساس یک نامه خبری دفتر رسانه ای ریاست جمهوری، توشیح حکم اعدام از سوی رییس جمهوری غنی، به درخواست مکرر خانواده های قربانیان حملات تروریستی صورت گرفته است.

پس از رویداد مرگبار سی و یک حمل در کابل که منجر به شهادت شصت و چهار تن و زخمی شدن بیش از سه صد تن دیگر شد، رییس جمهور غنی با حضور در نشست مشترک شورای ملی، بر عملی شدن حکم اعدام بر افرادی که به جرم فعالیت های هراس افگنی مجرم شناخته شده اند تأکید کرد. دفتر رسانه ای ریاست جمهوری با نشر یک نامه خبری می گوید که شش زندانی طالب که در رویدادهای تروریستی در کشور دخیل بودند بامداد امروز در بازداشتگاه پلچرخی کابل از سوی ارگانهای عدلی و قضایی اعدام شده اند. به اساس این نامه خبری، توشیح حکم اعدام از سوی رییس جمهوری غنی، به درخواست مکرر خانواده های قربانیان حملات تروریستی صورت گرفته است. خبرنامه می افزاید که حکومت افغانستان و شخص رییس جمهور با درنظرداشت تطبیق دقیق و عادلانه حکم اعدام از سوی ارگان های عدلی و قضایی، متعهد به تأمین عدالت و به کیفر رساندن مجرمانی است که، به اعمال تروریستی دست زده و مردم بی گناه را به قتل رسانده اند. این در حالیست که پیش از این سازمان عفو بین‌الملل از ربیس جمهور غنی خواسته بود که حکم اعدام مخالفین مسلح را امضا نکند. گروه طالبان هم با نشر خبرنامه  ای هشدار داده‎ بودند که اگرافراد این گروه که به اعدام محکوم شده‎اند اعدام شوند، نهادهای عدلی و قضایی را هدف قرار خواهند داد.