ریاست جمهوری می گوید کار روی طرح تنظیم امور انتخابات جریان دارد و پس از تایید کابینه این طرح را رییس جمهور امضا خواهد کرد. آوردن اصلاحات در نظام انتخاباتی کشور، یکی از تعهدهای اصلی رهبران حکومت وحدت ملی بود. هارون چخانسوری سخنگوی ریاست جمهوری می گوید که کار روی طرح تنظیم امور انتخاباتی جریان […]

ریاست جمهوری می گوید کار روی طرح تنظیم امور انتخابات جریان دارد و پس از تایید کابینه این طرح را رییس جمهور امضا خواهد کرد.

آوردن اصلاحات در نظام انتخاباتی کشور، یکی از تعهدهای اصلی رهبران حکومت وحدت ملی بود. هارون چخانسوری سخنگوی ریاست جمهوری می گوید که کار روی طرح تنظیم امور انتخاباتی جریان دارد و به زودی نهایی خواهد شد.

طرح جدید قانون انتخابات در ۱۶ فصل و ۱۰۹ ماده تدوین شده است. اختصاص یک کرسی در مجلس نمایندگان برای اهل هنود و ۲۵ درصد کرسی ها در شورای ولایتی و ولسوالی ها برای بانوان در این طرح در نظر گرفته شده است. سخنگوی ریاست جمهوری می گوید که در این طرح، برای جرایم انتخاباتی مجازات بیشتر نیز در نظر گرفته شده است.

این سخنان در حالی مطرح می شود که رییس اجرایی رییس جمهور را متهم کرده است که در راستای تطبیق مواد توافقنامه سیاسی در دو سال گذشته کم کاری کرده است. اصلاح نظام انتخاباتی از موارد اصلی موافقتنامه سیاسی است. دیده شود که حکومت با نهایی شدن این طرح می تواند نظام انتخاباتی را اصلاح کند.