همه‌ساله با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان؛ بهای مواد خوراکی در بازارهای کشور به گونه‌‌ی سرسارآور افزایش پیدا می‌کند. امسال نیز به مانند سال‌های قبل بهای مواد خوراکی در ماه رمضان افزایش پیدا کرده است. این امر سبب نگرانی شهروندان شده است و آنان می‌گویند که توان خرید را ندارد. در همین حال، ملا محمد […]

همه‌ساله با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان؛ بهای مواد خوراکی در بازارهای کشور به گونه‌‌ی سرسارآور افزایش پیدا می‌کند.

امسال نیز به مانند سال‌های قبل بهای مواد خوراکی در ماه رمضان افزایش پیدا کرده است. این امر سبب نگرانی شهروندان شده است و آنان می‌گویند که توان خرید را ندارد. در همین حال، ملا محمد حسن آخوند رییس‌الوزرای حکومت سرپرست امارت اسلامی در پیام صوتی به‌مناسبت ماه مبارک رمضان از بازرگانان و دیگر نهاد‌های امداد‌رسان خواسته است که در ماه مبارک رمضان دست مردم فقیر افغانستان را بگیرند.

درهیمن حال، قاری فصیح‌الدین فطرت رییس ستاد ارتش امارت اسلامی در پیام رمضانی از بازرگانان خواست که به فقیران کمک کنند. وی تاکید کرده که در ماه رمضان باید دست بینوایان و فقرا گرفته شود.

این درخواست رییس‌الوزرای حکومت سرپرست امارت اسلامی درحالی مطرح می‌‌شود که با تغیرات سیاسی و نظامی در افغانستان نهاد‌های امداد‌رسان ملی و بین‌المللی از بحران بزرگ بشری ناشی از گرسنگی در افغانستان ابراز نگرانی کرده است.