ریاست اجرایی می گوید که حکومت افغانستان برمبارزه جدی علیه گروه‎های تروریستی به ویژه القاعده و داعش متعهد است. داکتر عبدالله عبدالله می گوید که گروه‎های تروریستی القاعده و داعش در شماری از ولایت‎های کشور فعالیت دارند و این مساله برای آینده کشور نگران کننده است. هفته پیش آمریکا از هدف قرار گرفتن دو رهبر […]

ریاست اجرایی می گوید که حکومت افغانستان برمبارزه جدی علیه گروههای تروریستی به ویژه القاعده و داعش متعهد است. داکتر عبدالله عبدالله می گوید که گروههای تروریستی القاعده و داعش در شماری از ولایتهای کشور فعالیت دارند و این مساله برای آینده کشور نگران کننده است.

هفته پیش آمریکا از هدف قرار گرفتن دو رهبر ارشد گروه تروریستی القاعده در شرق افغانستان خبر داد. وزارت دفاع این کشور گفته بود که این دو رهبر گروه القاعده در پی حملات هواپیماهایی بی‌ سرنشین آمریکا در ساحات دور دست ولایت کنر کشته شده اند. داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی نیز کشته شدن رهبران ارشد القاعده را تایید می کند و می گوید که هدف قرار گرفتن این رهبران در راستای تضیف این گروه مهم است. آقای عبدالله، فعالیت گروه‏های هراس افگن به ویژه داعش و القاعده را در کشور نگران کننده می‎خواند و می گوید که حکومت افغانستان برای این گروه‎ها متعهد است.

درحالی رییس اجرایی ازمبارزه جدی حکومت علیه گروه‏های هراس افگن به ویژه القاعده و داعش سخن می زند که در حال حاضر تروریستان داعش در بخش هایی شرقی کشور فعالیت دارند. مسولان امنیتی اعلام کرده‏اند که درتازه ترین عملیات ها علیه تروریستان داعش در ولسوالی پچیراگام ولایت ننگرهار، بیش از شصت تروریست این گروه کشته شده‏اند. وزارت امور داخله می‎گوید که نزده غیرنظامی که در اسارت تروریستان داعش بسر می‏بردند، در پی عملیات های اخیر نظامیان کشور آزاد شده‎اند.