عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت با تاکید بر اینکه از بهر روند گفتگوهای صلح انتخابات ریاست جمهوری با تاخیر برگزار نمی شود، به برگزاری به موقع انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده تاکید می کند. از چندی به این سو، بحث تاخیر در روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری از بهر به نتیجه رسیدن روند گفتگوهای […]

عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت با تاکید بر اینکه از بهر روند گفتگوهای صلح انتخابات ریاست جمهوری با تاخیر برگزار نمی شود، به برگزاری به موقع انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده تاکید می کند.

از چندی به این سو، بحث تاخیر در روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری از بهر به نتیجه رسیدن روند گفتگوهای صلح در محفل های سیاسی و غیر سیاسی بالا گرفته است. رییس اجرایی حکومت با تاکید بر اینکه روند صلح برای ختم جنگ به پیش خواهد رفت، تاخیر در انتخابات ریاست جمهوری به خاطر روند صلحی که به گفته وی نتیجه‌اش هم معلوم نیست را رد می کند. آقای عبدالله می گوید که انتخابات ریاست جمهوری سال آینده به موقع برگزار می شود.

رییس اجرایی با تاکید بر تامین صلح در کشور می افزاید که، از پیشبرد گفتگوهای صلح به رهبری و مالکیت حکومت افغانستان استقبال می کند. به گفته آقای عبدالله، حفظ دستاوردهای مردم افغانستان به معنای تحکیم صلح و ثبات در کشور است. وی تاکید می کند که چشم ‌پوشی از دستاوردهای مردم در روند پیشبرد گفتگوهای صلح به معنای بی‌ثباتی دوامدار در کشور خواهد بود.

در تقویم کمیسیون مستقل انتخابات سی و یکم ماه حمل سال آینده خورشیدی روز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری گفته شده است. دیده شود که کمیسیون انتخابات در سی و یکم ماه حمل سال آینده انتخابات ریاست جمهوری را برگزار خواهد کرد یا خیر.