رییس اجرایی حکومت به رسیدگی مشکلات افراد دارای معلولیت در کشور تاکید می‎کند. عبدالله عبدالله تمام ارگانهای حکومتی و غیر حکومتی را در راستای رسیدگی به مشکلات افراد دارای معلولیت مسوول می‎داند. سوم دسامبر روز جهانی افراد دارای معلولیت با شعار “دستیابی به هفده هدفی که برای آینده مان می خواهیم” طی همایشی در کابل […]

رییس اجرایی حکومت به رسیدگی مشکلات افراد دارای معلولیت در کشور تاکید میکند. عبدالله عبدالله تمام ارگانهای حکومتی و غیر حکومتی را در راستای رسیدگی به مشکلات افراد دارای معلولیت مسوول میداند.

سوم دسامبر روز جهانی افراد دارای معلولیت با شعار “دستیابی به هفده هدفی که برای آینده مان می خواهیم” طی همایشی در کابل بزرگداشت شد. رییس اجرایی حکومت به رسیدگی مشکلات افراد داری معلولیت تاکید می‎کند.

داکتر عبدالله عبدالله می‎گوید که تمام ارگانهای حکومتی و غیر حکومتی در راستای رسیدگی به مشکلات افراد دارای معلولیت مسوول اند و این کار را باید مشترکن انجام دهند.

گفته می‏شود که نزدیک به سه درصد از تمام شهروندان کشور به معلولیت های جدی مواجه اند. رسیدگی به مشکلات افراد داری معلولیت و سهیم سازی بیشتر آنان در اداره های حکومتی از خواست های افراد دارای معلولیت و وزارت کار و امور اجتماعی، شهدا و معلولین است.

مسوولان وزارت کار و امور اجتماعی، شهدا و معلولین از توجه نشدن به حقوق شهدا و معلولین انتقاد می‎کنند. به گفته مسوولان این وزارت، هم اکنون شماری زیادی از خانواده های شهدا و معلولین به آموزش، پرورش و صحت دسترسی ندارند.