مرکز خبرنگاران افغانستان گزارش وضعیت خبرنگاران در سال ۱۳۹۵ را منتشر کرد. احمد قریشی رییس این مرکز می گوید که در سال روان خورشیدی، ۹۵ مورد خشونت، تهدید و توهین علیه خبرنگاران به ثبت رسیده است؛ در حالی که این رقم یک سال قبل ۱۰۱ مورد بود. آقای قریشی در حالی که بیشترین عامل خشونت […]

مرکز خبرنگاران افغانستان گزارش وضعیت خبرنگاران در سال ۱۳۹۵ را منتشر کرد. احمد قریشی رییس این مرکز می گوید که در سال روان خورشیدی، ۹۵ مورد خشونت، تهدید و توهین علیه خبرنگاران به ثبت رسیده است؛ در حالی که این رقم یک سال قبل ۱۰۱ مورد بود.

آقای قریشی در حالی که بیشترین عامل خشونت ها علیه خبرنگاران را طالبان عنوان می کند، اما تاکید می کند که از مجموع موارد خشونت ها ۵۸ درصد آن از سوی افراد در درون حکومت صورت گرفته است.

در همین حال، عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت می گوید که به پرونده های قتل خبرنگاران رسیدگی حواهد شد. آقای عبدالله تاکید می کند که به فرهنگ معافیت پایان داده خواهد شد.

در گزارش مرکز خبرنگاران افغانستان همچنان آمده است که در سال ۱۳۹۵، هشت خبرنگار جان باخته اند، چهل مورد خشونت فزیکی و سی و دو مورد تهدید به مرگ ثبت شده است.