صلاح الدین ربانی رییس جمعیت اسلامی افغانستان و وزیر امور خارجه کشور در گرامیداشت از ششمین سالیاد شهادت رهبر جهاد و مقاومت و شهید صلح کشور در بدخشان، خطاب به افراد وابسته به گروه طالبان در این ولایت گفت که بدخشانی ها هیچ پیوندی به گروه طالبان ندارند و باید آنان به روند گفتگوهای صلح […]

صلاح الدین ربانی رییس جمعیت اسلامی افغانستان و وزیر امور خارجه کشور در گرامیداشت از ششمین سالیاد شهادت رهبر جهاد و مقاومت و شهید صلح کشور در بدخشان، خطاب به افراد وابسته به گروه طالبان در این ولایت گفت که بدخشانی ها هیچ پیوندی به گروه طالبان ندارند و باید آنان به روند گفتگوهای صلح یکجا شوند.

از ششمین سالیاد شهادت استاد برهان الدین ربانی رهبر جهاد و مقاومت و شهید صلح کشور روز (دوشنبه ۲۴ میزان/مهر) به گونه ای پرشکوهی در شهر فیض آباد مرکز ولایت بدخشان گرامیداشت شد. صلاح الدین ربانی رییس جمعیت اسلامی افغانستان و وزیر امور خارجه کشور در این همایش خطاب به طالبان بدخشان گفت که بدخشانی ها هیچ پیوندی به گروه طالبان و هراس افگنان ندارند. آقای ربانی از افراد وابسته به گروه طالبان در این ولایت خواست که به روند گفتگوهای صلح یکجا شوند. رییس جمعیت اسلامی افغانستان به شهادت رساندن استاد شهید را یکی از دلایل پیوند نداشتن بدخشانی ها با گروه طالبان عنوان کرد.

درهمین حال، عبدالله نظری رییس شورای ولایتی بدخشان از افزایش ناامنی ها در شماری از ولسوالی های این ولایت نگرانی می کند. آقای نظری می گوید که بیش از دو سال می شود که ولسوالی های وردوج، یمگان و بخش هایی از جرم در کنترل افراد وابسته به گروه طالبان قرار دارد.

ظاهرا دیده می شود که بیش از چهارسال می شود که بخش هایی از ولایت بدخشان شاهد نا امنی ها است. اما شماری از بدخشانی ها می گویند که ناامنی ها در این ولایت ریشه درونی دارد و حکومت طی این مدت به ناامنی های بدخشان کم توجهی کرده است.

در حالی از ناامنی های بدخشان سخن گفته می شود که هفته گذشته شماری از باشندگان ولسوالی وردوج ضمن اعتراض در برابر ساختمان ولایت، مسوولان محلی و مرکزی را به کم کاری در کار پاکسازی این ولسوالی از حضور هراس افگنان متهم کردند.