صلاح الدین ربانی رییس جمعیت اسلامی و وزیر امور خارجه کشور در پیام عیدی خود گفته است که هرچند رمضان ماه عبادت، آرامش روحی، تزکیه نفس و خودسازی برای مسلمان ها است، اما رمضان امسال برای مردم افغانستان پر از مصیبت و اندوه بود. به گفته آقای ربانی، تروریستان با ارتکاب جنایات نابخشودنی در این […]

صلاح الدین ربانی رییس جمعیت اسلامی و وزیر امور خارجه کشور در پیام عیدی خود گفته است که هرچند رمضان ماه عبادت، آرامش روحی، تزکیه نفس و خودسازی برای مسلمان ها است، اما رمضان امسال برای مردم افغانستان پر از مصیبت و اندوه بود. به گفته آقای ربانی، تروریستان با ارتکاب جنایات نابخشودنی در این ماه مبارک، بیشتر از پیش واضح ساختند که تنها خواست و برنامه شان ویرانی افغانستان و کشتار شهروندان این کشور است.

رییس جمعیت اسلامی می گوید در رمضان امسال، از یک‎ سو تروریستانی که به نیابت از بیگانگان می جنگند، با انجام حملات خونین در نقاط مختلف کشور مردم را در سوگ و ماتم نشاندند، از جانب دیگر ناتوانی رهبری ادارات و نهادهای امنیتی در برخورد با این نا امنی ها، سبب بلند شدن صدای اعتراض مردم شد.

صلاح الدین ربانی با تأسفبار خواندن برخورد حکومت با معترضان می گوید که رهبری حکومت در برخورد با اعتراض ها خیلی ناشیانه عمل کرد و از خود ضعف نشان داد.

آقای ربانی افزوده است:«برای نخستین بار طی پانزده سال اخیر، رهبری ادارات امنیتی و دفاعی، به جای استفاده از نیروهای امنیتی و دفاعی کشور در سرکوب دشمن، آن ها را در برابر مردم قرارداده و میله تفنگ برخی از آن ها به سمت مردم نشانه رفت.»

رییس جمعیت اسلامی افغانستان با انتقاد از این که حکومت در برابر خواست های مردم قرار گرفته است می گوید که رهبری به جای شنیدن صدای اعتراض مردمی به حاشیه سازی ها پرداخته است.

صلاح الدین ربانی بر برآورده شدن خواست جمعیت اسلامی تأکید می کند و می گوید:«جمعیت اسلامی افغانستان با درک این که ناتوانی رهبری ادارات امنیتی و دفاعی و حوادث مشکوک سبب ایجاد فضای بی اعتمادی میان مردم و دولت شده، طرح اصلاحات بنیادین در رهبری این نهاد ها را مطرح کرده است و این خواست ملی را به صورت جدی پیگیری می کند، زیرا اصلاحات تنها مطالبه جمعیت اسلامی نه، بلکه نیاز ملی و به سود همه مردم افغانستان می باشد.»

آقای ربانی همچنان بر ضرورت اتحاد و یک پارچگی شهروندان کشور تأکید کرده  و گفته است که اتحاد مردم و حکومت سبب دفع دسیسه های تروریستان خواهد شد.