صلاح الدین ربانی رییس جمعیت اسلامی افغانستان و وزیر امور خارجه طی پیامی به مناسبت هشتم ثور روز پیروزی مجاهدین، از این روز به عنوان نقطه عطف در تاریخ سیاسی کشور یاد کرده است. در پیام صلاح الدین ربانی آمده است که، ثمره قربانی های یک و نیم میلیون شهید و میلیون ها معلول و […]

صلاح الدین ربانی رییس جمعیت اسلامی افغانستان و وزیر امور خارجه طی پیامی به مناسبت هشتم ثور روز پیروزی مجاهدین، از این روز به عنوان نقطه عطف در تاریخ سیاسی کشور یاد کرده است.

در پیام صلاح الدین ربانی آمده است که، ثمره قربانی های یک و نیم میلیون شهید و میلیون ها معلول و مهاجر، تنها استرداد استقلال و آزادی افغانستان نبود، بلکه جهاد مردم افغانستان، از نفوذ و سیطره بیشتر کمونیزم در جهان جلوگیری کرد. در این پیام همچنان آمده که پس از این پیروزی، دشمنان افغانستان نگذاشتند تا کام مردم این کشور با چشیدن طعم آزادی شیرین شود و با مداخله، آتش جنگ دیگری را در کشور بر افروختند که منجر به آغاز فصل پر افتخار مقاومت شد. آقای ربانی در این پیام گفته که بیست و شش سال پس از شکست کمونیزم در افغانستان، هنوزهم شعله های جنگ در کشور زبانه می کشد و همه روزه از مردم قربانی می گیرد.