در ادامه اعتراض‌ های حرکت “راه و روشنی” در ولایت غور، شماری از زنان این ولایت نیز خیمه تحصن بر پا کردند. زنان می‌گویند تا رسیدن به خواسته‌ های خود در کنار حرکت “راه و روشنایی” خواهند بود و به نافرمانی‌ های مدنی ادامه خواهند داد. درهمین حال، سخنگوی ریاست جمهوری می گوید که رییس […]

در ادامه اعتراض‌ های حرکت “راه و روشنی” در ولایت غور، شماری از زنان این ولایت نیز خیمه تحصن بر پا کردند. زنان می‌گویند تا رسیدن به خواسته‌ های خود در کنار حرکت “راه و روشنایی” خواهند بود و به نافرمانی‌ های مدنی ادامه خواهند داد. درهمین حال، سخنگوی ریاست جمهوری می گوید که رییس جمهور غنی هیأت با صلاحیتی را گماشته تا در ظرف دو روز آینده به ولایت غور سفر کرده و به خواست باشندگان غور رسیدگی کنند.

حرکت “راه و روشنی” از پنج روز به این‎سو نافرمانی ‌های مدنی خود را در پیوند به گنجانده نشدن بودجه سرک و برق در سال ۱۳۹۹ در ولایت غور آغاز کرده و دروازه تمام ادارات دولتی را بسته اند. شماری از اعضای جنبش “راه و روشنی” می‌ گویند که روز سه شنبه زنان هم در اعتراض به تعلل دولت در ساخت سرک و آوردن برق این ولایت خیمه تحصن خود را در مقابل دفتر والی غور بر پا کردند. آنان می‌گویند که نباید کسی در مقابل خواسته های مردم غور بایستد چرا که سرک و برق حق باشندگان این ولایت است. اعتراض کنندگان به حکومت مرکزی هشدار می دهند، تا هنگام رسیدن به خواست هایشان به نافرمانی های مدنی ادامه می دهند.

درهمین حال، صدیق صدیقی سخنگوی ریاست جمهوری در صفحه تویترش نوشته است که رییس جمهورغنی هیأت با صلاحیتی را گماشته تا در ظرف دو روز آینده به ولایت غور سفر کرده و خواسته های مردم غور را به دقت بشنوند و در قسمت رسیدگی به خواسته های مشروع آنها پیشنهادات واضح به ریاست جمهوری ارایه کنند.