ریاست عمومی امنیت ملی سی و پنج تن از افراد زندانی گروه طالبان را رها کرده است. دفتر رسانه ای امنیت ملی با نشر خبرنامه ای گفته است که این افراد برای نشان دادن حسن نیت در گفتگوهای جاری صلح براساس فرمان ریاست جمهوری از توقیفگاه های این ریاست رها شده اند. ریاست عمومی امنیت […]

ریاست عمومی امنیت ملی سی و پنج تن از افراد زندانی گروه طالبان را رها کرده است. دفتر رسانه ای امنیت ملی با نشر خبرنامه ای گفته است که این افراد برای نشان دادن حسن نیت در گفتگوهای جاری صلح براساس فرمان ریاست جمهوری از توقیفگاه های این ریاست رها شده اند.

ریاست عمومی امنیت ملی اعلام کرد که بربنیاد حکم ریاست جمهوری و به مناسبت عید سعید اضحی، سی و پنج تن از گروه زندانیان طالبان را رها کرده است. ریاست امنیت ملی می گوید که این اقدام برای نشان دادن حسن نیت در برابر مخالفان و اقدام مبنی بر پیشرفت گفتگوهای صلح با گروه طالبان انجام شده است.

در بخشی از خبرنامه امینت ملی آمده است: “اقدام رهایی این محبوسین هم نمونه آشکار از اراده محکم حکومت در قبال گفتگوها صلح و ختم جنگ می‌ باشد.”

ریاست امنیت ملی از تمام رها شدگان خواسته که دوباره به میدان های نبرد بر نگردند. این در حالیست که گروه طالبان نیز پیش از این اعلام کرد که به مناسبت عید قربان هفتاد و شش تن از زندانیان نظامی دولتی را رها می کند.

دولت، به مناسبت عید فطر نیز نزدیک به نه صد زندانی را از بند آزاد کرد که اکثریت آنان، اعضای گروه طالبان بودند.