طرح لباس دانش آموزان دختر از سوی ریاست جمهوری رد شد. روز سه شنبه وزارت معارف اعلام کرد که لباس دختران تا صنف ششم آبی و تا زانو باشد. به اساس تصمیم جدید این وزارت، لباس دختران از صنف ششم تا دوازدهم فولادی و تا بجلک پا خواهد بود و چادر دانش آموزان دختر همچنان […]

طرح لباس دانش آموزان دختر از سوی ریاست جمهوری رد شد. روز سه شنبه وزارت معارف اعلام کرد که لباس دختران تا صنف ششم آبی و تا زانو باشد. به اساس تصمیم جدید این وزارت، لباس دختران از صنف ششم تا دوازدهم فولادی و تا بجلک پا خواهد بود و چادر دانش آموزان دختر همچنان سفید باقی خواهد ماند.

کبیر حقمل، رییس نشرات وزارت معارف گفته بود لباس دانش آموزان دختر در دوران ابتداییه به دلیل رعایت نکردن درست نظافت، کوتاه تعیین شده است، اما لباس دانش آموزان دختر در دوره ‌های متوسطه و لیسه “به اساس ارزش ‌های اسلامی و راحت بودن خودشان در رفت و آمد”، بلند تعیین شده است.

اما ریاست جمهوری پس از بررسی این طرح، آن را رد کرده است. شاه حسین مرتضوی معاون سخنگوی ریاست جمهوری می گوید که رییس جمهور غنی طرح جدید لباس دانش آموزان دختر را متناسب با فرهنگ و عنعنات مردم نمی داند و می گوید که هیچ طرحی نمی‌ تواند بدون درنظرداشت وضعیت اقتصادی خانواده‌ ها عملی شود.

تاکنون معلوم نیست که طرح بعدی وزارت معارف برای جایگزینی لباس کنونی دانش آموزان دختر چگونه خواهد بود، اما مسوولان وزارت معارف می گویند که با توجه به مدت کمی که به آغاز سال تعلیمی جدید باقی مانده است، پوشش جدید سر از سال آینده تعلیمی اجباری خواهد شد.