رییس‌جمهور اوزبیکستان با اشاره به این‌که افغانستان نباید به پناه‌گاه تروریستان تبدیل شود، بر اتحاد رویکرد مشترک سازمان دولت‌های ترک برای گفت‌وگو با حکومت سرپرست امارت اسلامی تاکید کرده است. خبرگزاری آنادولو بانشرگزارشی گفته است که‌ شوکت میرضیایف، رییس‌جمهور اوزبیکستان این مطلب را در افتتاح هشتمین نشست سران شورای تورک که ‌در جزیره دموکراسی و […]

رییس‌جمهور اوزبیکستان با اشاره به این‌که افغانستان نباید به پناه‌گاه تروریستان تبدیل شود، بر اتحاد رویکرد مشترک سازمان دولت‌های ترک برای گفت‌وگو با حکومت سرپرست امارت اسلامی تاکید کرده است.

خبرگزاری آنادولو بانشرگزارشی گفته است که‌ شوکت میرضیایف، رییس‌جمهور اوزبیکستان این مطلب را در افتتاح هشتمین نشست سران شورای تورک که ‌در جزیره دموکراسی و آزادی استانبول برگزار شد، مطرح کرده است.

شوکت میرضیایف، رییس جمهور اوزبیکستان می‌گوید کشورها اجازه ندهند افغانستان در عرضه بین‌المللی منزوی شود و به پناه‌گاه ترویست‌ها مبدل گردد.

از سویی ‌هم، مقام‌‌های روسیه و فرانسه اوضاع افغانسان را در پاریس به بحث گرفتند. سرگی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در کنار تاکید بر داشتن رویکرد مشترک کشورها در مساله افغانستان گفته که طالبان باید به تمام گفته‌های‌شان عمل کنند. آقای لاوروف پیش ازین نیز ابراز امیدواری کرده بود که طالبان به تعهدات‌شان در خصوص تامین ثبات در افغانستان، مبارزه با تروریزم، قاچاق مواد مخدر و همچنان ایجاد دولت فراگیر پابند باشند.