رییس جمهور صبح امروز دریک سفر دو روزه در رأس یک هیت بلند پایه حکومتی به تاجیکستان رفته است. ریاست جمهوری می گوید قرار است رییسان جمهور هر دو کشور، روی دریافت راه حل برای مبارزه مشترک با تروریزم و مواد مخدر گفتگو کنند. معاون سخنگوی ریاست جمهوری، نقش تاجیکستان در راستای مبارزه با تروریزم […]

رییس جمهور صبح امروز دریک سفر دو روزه در رأس یک هیت بلند پایه حکومتی به تاجیکستان رفته است. ریاست جمهوری می گوید قرار است رییسان جمهور هر دو کشور، روی دریافت راه حل برای مبارزه مشترک با تروریزم و مواد مخدر گفتگو کنند. معاون سخنگوی ریاست جمهوری، نقش تاجیکستان در راستای مبارزه با تروریزم و مواد مخدر را با اهمیت عنوان می کند.

ریاست جمهوری می گوید که آقای غنی در جریان این سفر رسمی دو روزه با رییس جمهور، نخست وزیر و رییس مجلس نمایندگان تاجیکستان به طور جداگانه دیدار خواهد کرد. معاون سخنگوی ریاست جمهوری هدف از این سفر را گسترش روابط و همکاری ها میان دو کشور عنوان می کند. در این سفر آقای غنی را، صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه، علی احمد عثمانی وزیر انرژی و آب، فرید حمیدی دادستان کل و قدرت الله دلاوری رییس شرکت برشنا  همراهی می ‌کنند.به گفته معاون سخنگوی ریاست جمهوری، قرار است در این سفر، چندین موافقت نامه میان کابل و دوشنبه امضا شود.

معاون سخنگوی ریاست جمهوری، همکاری تاجیکستان در خصوص مبارزه با تروریزم ومواد مخدر  درکشورهای منطقه به ویژه افغانستان را با اهمیت عنوان می کند.

این در حالیست که، هم اکنون تاجیکستان مانند افغانستان از ناحیه تروریزم و مواد مخدر صدمه می بیند. مقام های تاجیکستان همواره تأکید کرده اند که باید علیه این پدیده ها در مناطق مرزی این کشور با افغانستان مبارزه جدی و مشترک صورت گیرد.