حمله تروریستی بر زیارتگاه سخی در کابل با واکنش هایی زیادی همراه شده است. رییس جمهورغنی با تقبیح این حمله می گوید که دشمنان مردم افغانستان با انجام این گونه حملات در پی تفرقه افگنی میان مردم استند. در حمله دیشب در زیارتگاه سخی بر جماعتی از عزاداران عاشورای حسینی شانزده تن شهید شدند و […]

حمله تروریستی بر زیارتگاه سخی در کابل با واکنش هایی زیادی همراه شده است. رییس جمهورغنی با تقبیح این حمله می گوید که دشمنان مردم افغانستان با انجام این گونه حملات در پی تفرقه افگنی میان مردم استند. در حمله دیشب در زیارتگاه سخی بر جماعتی از عزاداران عاشورای حسینی شانزده تن شهید شدند و پنجاه و چهار تن دیگر زخم برداشته اند.

حمله به زیارتگاه سخی زمانی رخ داد که جماعتی از عزاداران به شمول زنان و کوکان گردهم آمده بودند. وزارت داخله می گوید که در این حمله شانزده تن شهید شدند و پنجاه و چهار تن دیگر مشمول زنان و کودکان زخم برداشته اند.

محمد اشرف غنی رییس جمهوری کشور این حمله را جنایت بشری عنوان می کند و می گوید که همه روزه ترویستان در کشور این گونه جنایت را مرتکب می شوند، درحالی که این عمل شان خلاف دین مقدس اسلام و انسانیت است.

رییس جمهور غنی می افزاید که دشمنان مردم افغانستان در صدد تفرقه افگنی میان شهروندان کشور اند و نیاز است تا باشندگان کشور با آگاهی جلو توطئه دشمنان را بگیرند.

از سوی دیگر دفتر معاونیت سازمان ملل متحد در افغانستان با پخش خبرنامه ای، حمله بر زیارتگاه سخی را محکوم کرده است و گفته است: انجام حمله های عمدی به اجتماع افراد غیر نظامی بی رحمی است.

در حالی که چندین ساعت از حمله تروریستان به زیارتگاه سخی می گذرد، اما هنوز هم وحشت به محیط حاکم است و حضور مردم به زیارتگاه سخی کم رنگ.

مسوولیت این حمله را فرد و یا گروهی به دوش نگرفته است، اما پیش از این گروه تروریستی داعش و گروه های تندرو مستقر در پاکستان مسوولیت همچو حملات را به عهده گرفته اند. حمله انتحاری بالای تظاهرات کنندگان جنبش روشنایی در چوک دهمزنگ کابل را گروه داعش پذیرفته بود.