رییس جمهور غنی می گوید که افغانستان و پاکستان در یک جنگ اعلام ناشده قرار دارد. آقای غنی می افزاید که روی همین دلیل افغانستان از پاکستان صلح نمی خواهد، بل می خواهد با این کشور صلح کند. از چند روز بدین سو پاکستان در طول خط مزری با افغانستان به طول دوهزار شصت کیلو […]

رییس جمهور غنی می گوید که افغانستان و پاکستان در یک جنگ اعلام ناشده قرار دارد. آقای غنی می افزاید که روی همین دلیل افغانستان از پاکستان صلح نمی خواهد، بل می خواهد با این کشور صلح کند.

از چند روز بدین سو پاکستان در طول خط مزری با افغانستان به طول دوهزار شصت کیلو متر حصار کشیده و بیش از سه صد پاسگاه امنیتی ایجاد کرده است. این عمل پاکستان واکنش وزارت دفاع ملی را بر انگیخته است. محمد راد منش معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی می گوید که این گونه حصار کشی ها اعتماد از دست رفته پاکستان را اعاده نخواهد کرد. وی تاکید می کند که اگر پاکستان می خواهد صادقانه در برابر هراس افگنان مبارزه کند باید پناه گاه های امن هراس افگنان را در خاکش مورد هدف قرار دهد.

در همین حال، محمد اشرف غنی رییس جمهوری کشور می گوید که افغانستان و پاکستان در یک جنگ اعلام ناشده قرار دارد. آقای غنی می افزاید که پس از این افغانستان از پاکستان صلح نمی خواهد بلکه حاضر است با این کشور صلح کند.

فرماندهی ستاد ارتش پاکستان اعلام کرده است که این کشور برای جلوگیری از گسترش نفوذ تروریستان داعش دست به ایجاد پاسگاه های امنیتی زده است. پیش از این وزارت دفاع ملی گفته است افرادی که تحت عنوان داعش در ولایت ننگرهار فعالیت می کنند در پاکستان آموزش های تروریستی را فرا گرفته اند.