حکومت طی همایشی در ارگ ریاست جمهوری از هفته شهید و پانزدهمین سالروز شهادت قهرمان ملی کشور شهید احمد شاه مسعود بزرگداشت کرد. محمد اشرف غنی رییس جمهوری کشور باستایش از رشادت و فداکاری های مجاهدین در دوره های جهاد و مقاومت ملی مردم افغانستان، این دوره ها را نقطه عطف در تاریخ کشور عنوان […]

حکومت طی همایشی در ارگ ریاست جمهوری از هفته شهید و پانزدهمین سالروز شهادت قهرمان ملی کشور شهید احمد شاه مسعود بزرگداشت کرد. محمد اشرف غنی رییس جمهوری کشور باستایش از رشادت و فداکاری های مجاهدین در دوره های جهاد و مقاومت ملی مردم افغانستان، این دوره ها را نقطه عطف در تاریخ کشور عنوان کرد و بر ارج گزاری به آنها تاکید کرد.

درهمین حال داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت، هفته شهید را متعلق به همه شهدای افغانستان می داند و ارج گذاری به مقام شهدا را وظیفه دینی و ‌ملی هر شهروند کشور می داند. عبدالله عبدالله رسیدگی به وضعیت بازماندگان شهدا را اولویت حکومت وحدت ملی می داند و تاکید می کند که دراین زمینه توجه جدی خواهد کرد.

ازسویی هم، سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری می‌گوید که شهدا پیوند مستقیم با مبارزات سیاسی و تاریخی کشور دارند و هیچ کس نباید به شهدای کشور رنگ و بوی قومی و سمتی دهد.

گفتنیست که به مناسبت بزرگداشت از هفته شهید و پانزدهمین سالروز شهادت قهرمان ملی کشور شهید احمد شاه معسود، چهار تن از جنرالان که در رویداد تروریستی چند روز قبل در مقابل وزارت دفاع شهید شده بودند، به خانواده های شان مدال تفویض شد.