رییس جمهور غنی رابطه میان ولایت ها و وزارت ها را یک مشکل جدی دانسته است. دفتررسانه های ارگ ریاست جمهوری با نشر خبرنامه ای می گوید که رییس جمهورغنی در گفتگوی ویدیویی شماری از والیان بر پایان بخشیدن به سرپرستی مسوولان محلی تأکید کرده است. آقای غنی همچنان برای بهبود وضع امنیتی ولایات می […]

رییس جمهور غنی رابطه میان ولایت ها و وزارت ها را یک مشکل جدی دانسته است. دفتررسانه های ارگ ریاست جمهوری با نشر خبرنامه ای می گوید که رییس جمهورغنی در گفتگوی ویدیویی شماری از والیان بر پایان بخشیدن به سرپرستی مسوولان محلی تأکید کرده است. آقای غنی همچنان برای بهبود وضع امنیتی ولایات می گوید که از این به بعد پنج والی به شکل دورانی به کابل بیایند و با شورای امنیت ملی و وزارت های مربوطه نشست های داشته باشند تا برای رفع مشکلات آنان راه های عملی در کابینه جستجو شود.

رییس جمهور غنی می افزاید که دلیل موجودیت هر ریاست و این که چه خدماتی را عرضه می کند، نیز باید مشخص شود و به تمام ولسوالی ها توجه متوازن صورت گیرد.

آقای غنی در این گفتگوی ویدیویی به والیان دستور داده که در هر ولایت و ولسوالی های مربوطه آن باید یک فهرست واضح جایداد ها و وسایل دولتی ترتیب شود. رییس جمهور هدف از این کار را جمع آوری مالیات خوانده و افزوده است که با توجه به کاهش کمک های جهانی به افغانستان، جمع آوری مالیات ضروری است.