رییس جمهور غنی با تاکید بر مبارزه جدی علیه فساد اداری از شهروندان کشور می خواهد که در این راستا حکومت را همکاری کنند. آقای غنی، فساد گسترده در نهادهای حکومتی را میراث حکومت پیشین می داند و به بسیج ملی علیه آن تاکید می کند. روز (یکشنبه ۱۴سنبله/شهریور) در ارگ ریاست جمهوری جلسه ویژه […]

رییس جمهور غنی با تاکید بر مبارزه جدی علیه فساد اداری از شهروندان کشور می خواهد که در این راستا حکومت را همکاری کنند. آقای غنی، فساد گسترده در نهادهای حکومتی را میراث حکومت پیشین می داند و به بسیج ملی علیه آن تاکید می کند.

روز (یکشنبه ۱۴سنبله/شهریور) در ارگ ریاست جمهوری جلسه ویژه مشترک نظارت و انسجام برای چگونگی اشتراک حکومت در نشست بروکسل برگزار شد. محمد اشرف غنی رییس جمهوری کشور دراین نشست بر مبارزه جدی علیه فساد اداری تاکید کرد. آقای غنی می گوید که فساد از حکومت پیشین به میراث مانده است و حکومت وحدت ملی تلاش می کند تا بسیج ملی را در مبارزه علیه این پدیده به وجود آورد.

رییس جمهور غنی می افزاید:.”ما یک دولت فاسد را به میراث گرفتیم. به خاطر رفاه مردم نیاز به تلاش های پیگیر در راستای مبارزه با فساد اداری داریم. مردم افغانستان تغییر می خواهند و وظیفه ما این است تا فساد و بد امنی را از کشور دور کنیم. الویت کاری ما مبارزه با فساد و اصلاحات در کشور است و برتعهد خود عمل می کنیم”.

درهمین حال، داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت می گوید که حکومت با یک برنامه منظم و با دستآورد در نشست بروکسیل اشتراک خواهد کرد.

آقای عبدالله می افزاید: “حکومت با برنامه های مشخص در نشست بروکسل اشتراک می کند. ما به تعهداتی که برای جامعه بین المللی در بخش های مختلف سپرده بودیم عمل کرده ایم”.

تدامیچی یاماتو نماینده ویژه سازمان ملل متحد برای افغانستان با تاکید برحمایت از حکومت وحدت ملی می گوید که در نشست بروکسیل از جامعه جهانی می خواهد تا مردم افغانستان را برای رسیدن به صلح و توسعه کمک کند.

آقای یاماتو می افزاید: “از حکومت وحدت ملی به شکل قوی حمایت می کنم. ما از جامعه جهانی در بروکسل خواهیم خواست تا تعهدات شان را نسبت به افغانستان انجام دهند و این کشور را تنها نگذارند”.

همچنان سکرتر جنرال اتحادیه اروپا از جامعه جهانی می خواهد که به افغانستان تعهدات دراز مدت مالی و سیاسی کنند.

این مقام اروپایی می گوید: “اتحادیه اروپا می خواهد در خط نخست کمک به افغانستان قرار داشته باشد. ما از کشور های اروپای می خواهیم که تنها میزبانی نکنند، بلکه تعهدات سیاسی و مالی به افغانستان را افزایش دهند و در راستای تامین امنیت و ثبات در این کشور تلاش کنند”.

این درحالیست که قرار است نشست ناتو و کشورهای تمویل کننده افغانستان تا یک ماه دیگر در شهر بروکسل کشور بلجیم برگزار شود. در این نشست روی چگونگی ادامه کمک های مالی برای افغانستان بحث خواهد شد. اما حکومت افغانستان امید وار است که در این نشست بتواند تعهدات جامعه جهانی را برای حمایت از افغانستان به دست آورد.