قرار است رییس جمهور غنی هفته آینده در یک سفر رسمی به هند برود. معاون سخنگوی ریاست جمهوری می گوید که در جریان این سفر، رییس جمهوری با نریندرا مودی نخست وزیر هند و دیگر مقام های این کشور روی شماری از مسایل، به خصوص همکاری های اقتصادی صحبت خواهد کرد. دواخان مینه پال معاون […]

قرار است رییس جمهور غنی هفته آینده در یک سفر رسمی به هند برود. معاون سخنگوی ریاست جمهوری می گوید که در جریان این سفر، رییس جمهوری با نریندرا مودی نخست وزیر هند و دیگر مقام های این کشور روی شماری از مسایل، به خصوص همکاری های اقتصادی صحبت خواهد کرد.

دواخان مینه پال معاون سخنگوی ریاست جمهوری گفته است که مسایل مبارزه با دهشت افگنی و چگونگی همکاری های مشترک کابل و دهلی جدید برای تأمین ثبات در فغانستان، از مسایل عمده بحث ها میان دوطرف خواهد بود. این در حالیست که تلاش های افغانستان و هند به هدف مبارزه مشترک با تروریزم، طالبان را نگران کرده است. طالبان از هند خواسته است که از ارایه جنگ افزار به نظامیان افغان پرهیز کند.

رسانه های هندی ماه گذشته گزارش دادند که محمد حنیف اتمر،‌ مشاور امنیت ملی در سفری به دهلی جدید خواستار افزایش کمک های نظامی هند شده است. مقام های هندی که نخواسته اند نام شان در رسانه ها نشر شود گفته اند که دهلی نو مایل به توسعه همکاری های نظامی با کابل است.

رییس جمهور غنی در حالی قصد سفر به هند را کرده است که قرار است ماه آینده در حاشیۀ مجمع عمومی سازمان ملل متحد، نشست سه جانبه آمریکا، افغانستان و هند در نیویارک برگزار شود. جان کری وزیر خارجه آمریکا، خبر آغاز نشست سه جانبه را در ختم ماه گذشته میلادی در دهلی جدید اعلام کرد.