تدروس آدهانوم گبریسوس رییس سازمان صحی جهان با قلندر عباد سرپرست وزیر امارت اسلامی برای وزارت صحت عامه در مورد وضعیت صحی در افغانستان گفت‌وگو کرده است. گبریسوس گفته که او روز 〈چهارشنبه، ۲۰〉 در سویس با سرپرست وزارت صحت عامه‌ی حکومت امارت اسلامی دیدار و در مورد بحران وخیم صحی و انسانی در افغانستان […]

تدروس آدهانوم گبریسوس رییس سازمان صحی جهان با قلندر عباد سرپرست وزیر امارت اسلامی برای وزارت صحت عامه در مورد وضعیت صحی در افغانستان گفت‌وگو کرده است.

گبریسوس گفته که او روز 〈چهارشنبه، ۲۰〉 در سویس با سرپرست وزارت صحت عامه‌ی حکومت امارت اسلامی دیدار و در مورد بحران وخیم صحی و انسانی در افغانستان گفت‌وگو کرده است. قلندر عباد جز هیاتی است که از سوی امارت اسلامی به سویس رفته است. رییس سازمان صحی جهان، وضعیت صحی افغانستان را وخیم توصیف کرده است.

گبریسوس که در ماه سپتمبر به کابل آمده بود افزوده: “با وجود برخی بهبودها از آن زمان، وضعیت صحی در افغانستان هنوز وخیم است و بحران انسانی حاد هم‌چنان زندگی‌های بسیاری را به خطر می‌‌اندازد.به گفته‌ی او، در مورد نیازهای صحی در کشور، تقویت سیستم، آماد‌گی اضطراری و آموزش نیروی کار صحی که زنان در آن نقش محوری دارند، بحث شده است. رییس سازمان صحی جهان می‌‌گوید که نیاز شدید در افغانستان، ارایه ابزارهای تشخیصی برای شناسایی ویروس کووید-۱۹ و به ویژه نوع اومیکرون است؛ زیرا تعداد موارد در حال افزایش است. تدروس آدهانوم گبریسوس گفته است که سازمان جهانی صحت از مقابله با کرونا در افغانستان و هم‌چنین کمپین‌های واکسیناسیون فلج کودکان و سرخکان حمایت می‌کند. سازمان صحی جهان از جامعه‌ی بین‌المللی خواسته است که به گفت‌وگوها برای حمایت از مردم افغانستان ادامه دهد تا صجت و رفاه مردم افغانستان بهبود بخشیده شود.