رییس ستاد ارتش آمریکا می گوید که احتمال نمی ‌رود پس از سپری شدن چند روز از امضای موافقتنامه صلح میان آمریکا و طالبان، خشونت ‌ها در افغانستان به صفر برسد. به گفته وی، طالبان یک پارچه نیستند و چندین شاخه تروریستی درچارچوب این گروه فعالیت می‌کند. پس از گذشت سه روز از توافقنامه صلح […]

رییس ستاد ارتش آمریکا می گوید که احتمال نمی ‌رود پس از سپری شدن چند روز از امضای موافقتنامه صلح میان آمریکا و طالبان، خشونت ‌ها در افغانستان به صفر برسد. به گفته وی، طالبان یک پارچه نیستند و چندین شاخه تروریستی درچارچوب این گروه فعالیت می‌کند.

پس از گذشت سه روز از توافقنامه صلح میان آمریکا و طالبان، مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا ناوقت روز دوشنبه در نشست مشترک خبری با مارک میلی رییس ستاد ارتش آمریکا، ابراز امیدواری کرده است که کاهش خشونت در افغانستان ادامه یابد. وزیر دفاع آمریکا گفته که هدف اصلی مأموریت کشورش در افغانستان این است تا اطمینان حاصل شود که افغانستان هرگز به ‌پناهگاه امن هراس‌ افگنانی مبدل نمی ‌شود که بر آمریکا حمله کنند.

وزیر دفاع آمریکا گفته است: “انتظار ما این است که کاهش خشونت در فغانستان ادامه یابد. توافقنامه صلح آمریکا با طالبان برای آوردن صلح در افغانستان نخستین گام برای پایان خشونت از راه حل سیاسی در آن کشور است. این تواقق مبتنی به شرایط است و آمریکا اقدامات طالبان را برای عملی کردن تعهدات شان از نزدیک نظارت می‌ کند.”

درهمین حال، مارک میلی رییس ستاد ارتش امریکا می‌گوید احتمال قطع کامل خشونت‌ در افغانستان وجود ندارد. به گفته وی، طالبان یک پارچه نیستند و چندین شاخه تروریستی درچارچوب این گروه فعالیت می‌کند. آقای میلی می گوید که توافق صلح با طالبان به آغاز مذاکرات بین‌الافغانی خواهد انجامید و این کار در نهایت به توافق صلح دایمی منتهی خواهد شد.

مارک میلی افزوده است: “یکی اینکه طالبان یک گروه یک پارچه نیستند، چندین شاخه ترورسیتی در چارچوب آن گروه فعالیت می‌کنند. اگر فکر کنید که خشونت‌‌ در افغانستان به گونه کامل قطع خواهد شد، احتمالا این اتفاق نخواهد افتاد. این خشونت‌ صفر نخواهد شد. بنا این توافقنانامه یک گام قابل توجه به پیش است.”

وزیر دفاع آمریکا در حالی بر ادامه کاهش خشونت‌ در افغانستان تاکید می کند که به تازگی طالبان گفتند که پس از امضای توافقنامه صلح حملات شان را بر نیروهای خارجی متوقف کرده و اما حملات شان را علیه نظامیان امنیتی کشور از سر خواهند گرفت.