رییس عمومی امنیت ملی دوباره از مجلس نمایندگان رای اعتماد گرفت. اعضای مجلس نمایندگان رییس امنیت ملی را به دلایل مختلف از جمله سیاسی شدن امنیت ملی استیضاح کرده بود. مجلس نمایندگان رییس عمومی امنیت ملی را به دلیل افزایش حملات تروریستی، افزایش در شمار تلفات نیروهای امنیت ملی و سیاسی شدن امنیت ملی به […]

رییس عمومی امنیت ملی دوباره از مجلس نمایندگان رای اعتماد گرفت. اعضای مجلس نمایندگان رییس امنیت ملی را به دلایل مختلف از جمله سیاسی شدن امنیت ملی استیضاح کرده بود.

مجلس نمایندگان رییس عمومی امنیت ملی را به دلیل افزایش حملات تروریستی، افزایش در شمار تلفات نیروهای امنیت ملی و سیاسی شدن امنیت ملی به نشست (روز چهارشنبه ۵ ثور/اردیبهشت) این مجلس استیضاح کرد. اما اعضای مجلس در مورد این استیضاح توافق نظر نداشتند.

معصوم استانکزی، رییس امنیت ملی می گوید که شکل جنگ در کشور تغییر کرده است و هم اکنون بیش از بیست گروه تروریستی در کشور فعالیت دارند و استخبارات منطقه در صدد کشاندن مردم افغانستان به جنگ مذهبی است.

پس از پایان روند پرسش و پاسخ برای رای گیری در مورد اعتماد یا عدم اعتماد به رییس عمومی امنیت ملی صندوق گذاشته شد و سر انجام رییس عمومی امنیت ملی دوباره از مجلس نمایندگان رای اعتماد گرفت.

در همین حال، همایون همایون، معاون اول مجلس نمایندگان می گوید که رییس امنیت ملی شماری از نمایندگان مجلس را هشدار داده است تا در رای گیری اشتراک نکنند. وی می افزاید که روی همین دلیل تنها در روند رای گیری شصت و شش تن از اعضای مجلس اشتراک کردند.

همواره ضعف استخبارتی و نبود هماهنگی میان نیروهای امنیتی از علت های افزایش حملات تروریستی در کشور گفته شده است و در تازه ترین مورد روز یکشنبه در غرب کابل در یک حمله ترویستی مرگبار بر یک مرکز ثبت احوال نفوس نزدیک به دوصد غیر نظامی به شمول کودکان و زنان شهید و زخمی شدند.