وزارت اطلاعات و فرهنگ در هم‎کاری با انستیتوت صلح آمریکا در افغانستان، نشستی را تحت عنوان”صلح و جوانان”در کابل برگزار کرده است. معاون جوانان این وزارت می گوید که حضور جوانان در اداره های حکومتی به ویژه شورای عالی صلح کم رنگ است. صلح رویایی دیرینه ای مردم افغانستان است. شهروندان کشور از هر راه […]

وزارت اطلاعات و فرهنگ در هم‎کاری با انستیتوت صلح آمریکا در افغانستان، نشستی را تحت عنوان”صلح و جوانان”در کابل برگزار کرده است. معاون جوانان این وزارت می گوید که حضور جوانان در اداره های حکومتی به ویژه شورای عالی صلح کم رنگ است.

صلح رویایی دیرینه ای مردم افغانستان است. شهروندان کشور از هر راه ممکن برای رسیدن به صلح تلاش می کنند. به همین هدف، وزارت اطلاعات و فرهنگ نشستی را تحت نام “صلح و جوانان” با همکاری انیستیتوت صلح آمریکا در کابل برگزار کرده است. کمال سادات معاون جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ نقش جوانان در راستای تأمین صلح در کشور را مهم می داند و می گوید که جوانان می توانند در این راستا کارهای موثر انجام دهد. آقای سادات از حضور کم رنگ جوانان در اداره های حکومتی به ویژه شورای عالی صلح سخت انتقاد می کند و می گوید که این شورای باید جوانان بیشتری را در چوکات خود جذب نماید.

در همین حال شاه محمود میاخیل مسوول انستیتوت صلح آمریکا در افغانستان، تلاش هایی حکومت برای تأمین صلح در کشور را ستودنی می داند و از جوانان می خواهد که در این راستا تلاش های بیشتر کنند.

بیش از یک سال می شود که معاونیت جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ، فعالیت های مشترک را برای تامین صلح در کشور با انسیتیتوت صلح آمریکا در افغانستان آغاز کرده است. تأمین صلح در کشور از اولویت های کاری این دو نهاد خوانده می شود.