پیوست به نگرانی‌ها مبنی بر اوضاع بد بشری افغانستان، رئیس ارتباطات سازمان جهانی خوراک، افغانستان را با بحران غذایی روبه‌رو دانسته و تأکید کرده که در حال حاضر، میلیون‌ها تن در این کشور، با شرایط ناامنی غذایی حاد دچار اند. سازمان جهانی خوراک ملل متحد اعلام کرده که افغانستان با بحران شدید غذایی مواجه است. […]

پیوست به نگرانی‌ها مبنی بر اوضاع بد بشری افغانستان، رئیس ارتباطات سازمان جهانی خوراک، افغانستان را با بحران غذایی روبه‌رو دانسته و تأکید کرده که در حال حاضر، میلیون‌ها تن در این کشور، با شرایط ناامنی غذایی حاد دچار اند.

سازمان جهانی خوراک ملل متحد اعلام کرده که افغانستان با بحران شدید غذایی مواجه است. رئیس ارتباطات این اداره ملل متحد در افغانستان، گفته که زنان و کودکان افغانستان بیش از دیگران، از بحران گرسنگی رنج می‌برند: «بعضی از کسانی که تحت تاثیر بحران گرسنگی قرار گرفته‌اند، زنان و کودکان هستند. ۱۵.۵ میلیون تن در افغانستان در شرایط ناامنی غذایی حاد قرار دارند و از این میان ۳.۵ میلیون تن با شرایط اضطراری ناامنی غذایی مواجه هستند. سوء‌تغذیه حاد و شدید یکی از بدترین مواردی است که متأسفانه کودکان به‌طور منظم بر اثر آن می‌میرند».

به گفته آقای کروف، یک سوم جمعیت افغانستان، با گرسنگی روبه‌رو هستند و ناامنی غذایی در همه ولایت‌های کشور روند صعودی را در حال طی کردن است. در همین حال، برخی از کارشناسان حوزه اقتصاد می‌گویند که برای برون‌رفت از شرایط بد اقتصادی در افغانستان، بایست روی زیرساخت‌های کشور تمرکز صورت گیرد.

آمارهای سازمان جهانی خوراک، سوءتغذیه شدید را یکی از دلیل‌های اساسی مرگ‌ومیر کودکان در افغانستان عنوان کرده‌است. همچنین ارقام سازمان ملل تصویری تلخ را برای زنان و دختران ترسیم می‌کند، به‌طوری که تخمین زده شده که در سال ۲۰۲۳ در افغانستان یک میلیون زن باردار و شیرده، دست‌خوش ‌تغذی بد بوده‌اند.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv