با سقوط حکومت پیشین و روی کار آمدن حکومت امارت اسلامی در کشور، شماری زیادی بی‌کاری شدند و ذخایر ارزی کشور نیز از سوی امریکا مسدود شد. سازمان جهانی غذا اعلام کرده است که ۱۸ میلیون تن در ماه جاری میلادی، در افغانستان نیاز فوری به غذا دارد که این سازمان فقط به ۱۰ میلیون […]

با سقوط حکومت پیشین و روی کار آمدن حکومت امارت اسلامی در کشور،

شماری زیادی بی‌کاری شدند و ذخایر ارزی کشور نیز از سوی امریکا مسدود شد. سازمان جهانی غذا اعلام کرده است که ۱۸ میلیون تن در ماه جاری میلادی، در افغانستان نیاز فوری به غذا دارد که این سازمان فقط به ۱۰ میلیون آن رسیدگی می‌تواند. دیوید بیسلی، رییس اجرایی سازمان جهانی غذا، در صحفه‌ای تویترش نوشته است که قیمت مواد غذای و مواد سوخت رو به افزایش است. رییس اجرایی این سازمان تاکید کرده است که برای نجات جان انسان‌‌های گرسنه در این کشور به ۱٫۲ میلیارد دالر دیگر نیاز است.

درهمین حال، روزنامه‌ی واشنگتن ‌پست با نشر مطلبی در مورد وضعیت افغانستان گفته است که پس از تسلط دوباره‌ی امارت اسلامی بر افغانستان‌ شرایط در این‌ کشور بدتر از پیش شده است.این روزنامه در ادامه‌ی مطلبش نوشته است که افزایش گرسنه‌گی و فقر خانواده‌‌ها در افغانستان را به سناریوهای غیرقابل تصوری از جمله کار شاقه کودکان، کودک‌ همسری و فروش فرزندان‌ وادار کرده است. این مطلب در حالی از سوی روزنامه‌ی‌ واشنگتن ‌پست نشر شده است که در پی افزایش فقر در افغانستان، گزارش‌‌های از فروش کودکان از سوی خانواده‌‌ها و‌ نیز حراج‌ گذاری اعضای بدن به نشر رسیده است.