در ادامه‌ی انتقادهای جهانی از اخراج اجباری پناه‌جویان افغانستان از پاکستان، سازمان ملل بار دیگر می‌گوید که اخراج صدها هزار شهروند افغانستان از این کشور، بحران بشری در افغانستان را شدت خواهد بخشید. در این حال، سازمان جهانی صحت می‌گوید که برای ارائه‌ی خدمات صحی ضروری به ۷۰۰ هزار تن از مهاجران که از پاکستان […]

در ادامه‌ی انتقادهای جهانی از اخراج اجباری پناه‌جویان افغانستان از پاکستان، سازمان ملل بار دیگر می‌گوید که اخراج صدها هزار شهروند افغانستان از این کشور، بحران بشری در افغانستان را شدت خواهد بخشید. در این حال، سازمان جهانی صحت می‌گوید که برای ارائه‌ی خدمات صحی ضروری به ۷۰۰ هزار تن از مهاجران که از پاکستان وارد افغانستان شده‌‌اند، نیاز به ۱۰ میلیون دالر دارد.

باآن‌که سازمان ملل متحد و گروه‌‌های مدافع حقوق بشر بارها خواستار بازنگری پاکستان در تصمیمش مبنی بر اخراج اجباری مهاجران شده‌است، اماحکومت این کشور تاکنون به این خواست‌ها پاسخ مثبت نداده و گفته‌است که این تصمیم بر اساس قوانین داخلی پاکستان اتخاذ شده‌است. در تازه‌ترین مورد، سازمان ملل بار دیگر با ابراز نگرانی از وضعیت کنونی افغانستان می‌گوید که اخراج صدها هزار شهروند افغانستان از پاکستان بحران بشری در این کشور را شدت خواهد بخشید. در این حال، سازمان جهانی صحت می‌گوید که برای ارائه‌ی خدمات صحی ضروری به ۷۰۰ هزار تن از مهاجرانی که از پاکستان وارد افغانستان شده‌اند، نیاز به ۱۰ میلیون دالر دارد. سازمان جهانی صحت تأکید کرده‌است که هماهنگی‎ها را در سطوح ملی و منطقه‌ای تقویت می‌کند و با شرکایش از جمله سازمان بین‌المللی مهاجرت، برای ایجاد یک گروه کاری در مورد بهداشت مهاجران کار می‌کند.

از سوی هم، شماری از آگاهان سیاسی می‌گویند که تصمیم مقام‌های پاکستان مبنی بر اخراج اجباری پناه‌جویان افغانستان، صدمه بزرگی بر روابط دو کشور وارد خواهد کرد.

این در حالیست که مؤسسه‌ی حمایت از کودکان می‌گوید که هزاران مهاجر افغانستان که در هفته‌های اخیر از پاکستان بازگشته‌اند در میان آنان موارد عفونت‌های حاد تنفسی و اسهالات وجود دارد. این نهاد تأکید کرده که با ادامه‌ی بازگشت سیل‌آسای مهاجران افغانستان چالش‌های وابسته به تهیه آب و امکانات بهداشتی کافی به‌ویژه برای خانواده‌ها و دختران، بیشتر از پیش افزایش خواهد یافت.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv