دبیرکل سازمان ملل متحد در گزارش تازه‌ای خود اعلام کرد که این گروه در تلاش برای دست‌یابی به سلاح‌های باقی‌مانده امریکا در افغانستان است. در گزارش تصریح شده که کشورهای عضو سازمان ملل از گسترش تسلیحات در افغانستان به کشورهای دیگر و نیز از استفاده داعش هواپیماهای بی‌سرنشین نگرانی دارند. در ادامه نگرانی‌ها از تهدیدات […]

دبیرکل سازمان ملل متحد در گزارش تازه‌ای خود اعلام کرد که این گروه در تلاش برای دست‌یابی به سلاح‌های باقی‌مانده امریکا در افغانستان است. در گزارش تصریح شده که کشورهای عضو سازمان ملل از گسترش تسلیحات در افغانستان به کشورهای دیگر و نیز از استفاده داعش هواپیماهای بی‌سرنشین نگرانی دارند.

در ادامه نگرانی‌ها از تهدیدات تروریستی ناشی از خاک افغانستان، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در هژدهمین گزارش خود در مورد تهدید شاخه خراسان داعش می‌گوید که این گروه به‌دنبال به‌دست آوردن تجهیزات از انباره‌های تحریک طالبان پاکستانی (تی‌تی‌پی) است. در گزارش سازمان ملل آمده‌است که تی‌تی‌پی پس از فروپاشی نظام پیشین بر افغانستان، به این سلاح‌ها دست یافته‌است.

سازمان ملل همچنان داعش را بزرگ‌ترین تهدید برای افغانستان و منطقه می‌داند. براساس این گزارش، داعش از برخی گروه‌های ناراض سربازگیری می‌کند: «داعش با استفاده از نارضایتی‌های ناشی از محدودیت‌های طالبان علیه اعضای جنبش اسلامی ترکستان شرقی، توانسته‌است که اعضای این گروه را در افغانستان جذب کند. اخیراً چندین فرمانده جماعت انصارالله در ولایت‌های ننگرهار و کنر نیز به صفوف داعش پیوسته‌اند».

در گزارش آمده‌است که کشورهای عضو سازمان ملل متحد نسبت به گسترش تسلیحات در افغانستان، شرق‌ میانه و افریقا و همچنان استفاده داعش از هواپیماهای بی‌سرنشین و بمب‌های دست‌ساز نگران هستند.

با این حال، ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی حکومت سرپرست می‌گوید که داعش در افغانستان پایگاه و حضور فعال ندارد. آقای مجاهد همچنان اضافه کرد که جلو قاچاق سلاح در کشور گرفته شده‌است.

گفتنی‌است که این گزارش توسط تیم تحلیلی پشتیبانی و نظارت بر تحریم‌ها بر اساس قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل تهیه شده‌است. یافته‌های سازمان ملل نشان می‌دهد که شاخه خراسان داعش در حال حاضر نزدیک به ۴ هزار جنگجو در افغانستان دارد.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv