برنامه جهانی غذا از کمک به میلیون‌ها در افغانستان در چند ماه آینده خبر می‌دهد. مسئول ارتباطات عامه این سازمان در افغانستان می‌گوید که برای اجرای این تصمیم به بیش از ۷۰۰ میلیون دالر نیاز فوری دارند. برنامه جهانی غذا در افغانستان اعلام کرده که تا دو ماه آینده به ۱۶ میلیون تن در افغانستان […]

برنامه جهانی غذا از کمک به میلیون‌ها در افغانستان در چند ماه آینده خبر می‌دهد. مسئول ارتباطات عامه این سازمان در افغانستان می‌گوید که برای اجرای این تصمیم به بیش از ۷۰۰ میلیون دالر نیاز فوری دارند.

برنامه جهانی غذا در افغانستان اعلام کرده که تا دو ماه آینده به ۱۶ میلیون تن در افغانستان که نیاز اشد به مواد غذایی دارند رسیدگی کند. فلیپی کروپف مسئول ارتباطات عامه برنامه جهانی ملل متحد در افغانستان گفته که که در این زمستان تنها توانسته‌اند ۷ میلیون تن را حمایت کنند و برای اجرای این تصمیم به ۷۶۰ میلیون دالر امریکایی نیاز عاجل دارند. مسئول ارتباطات عامه برنامه جهانی غذا افزود که آن‌ها کمک‌های جدید به دست آورده‌اند که بخشی از آن را به قرضه‌های ناشی از فعالیت سال گذشته این نهاد، پرداخت کردند: «در این زمستان ما تنها توانستیم ۷ میلیون تن را حمایت کنیم. تا ماه می امسال ما در نظر داریم که به ۱۶ میلیون نفر از لحاظ مواد غذایی نجات‌دهنده حیات، تغذیه و حمایت از زندگی، رسیدگی کنیم. برای انجام این کار، به ۷۶۰ میلیون دالر امریکایی نیاز عاجل داریم. برنامه جهانی غذایی سال گذشته در نتیجه کمبود مالی مجبور شد که ۱۰ میلیون نفر از نیازمندترین خانواده‌ها را از کمک خود محروم کند».

در همین حال، شماری از آگاهان اقتصادی می‌گویند که فقر در کشور به‌گونه بی‌پیشینه‌ای افزایش یافته و کمک‌های بشری جامعه جهانی برای درازمدت، نمی‌تواند فقر و بیکاری را در کشور ریشه‌کن کند.

پس از فروپاشی نظام پیشین در کشور فقر و بیکاری گسترش یافت و محدودیت‌ها بر کار زنان و دختران بر بحران بشری و گرسنگی در کشور افزود. با این حال، مقام‌های حکومت سرپرست بارها گفته‌اند که گزارش‌ها در باره بحران بشری و اقتصادی در افغانستان از سوی سازمان‌های بین‌المللی، به دور از حقیقت است.