کمیساریای عالی سازمان ملل برای پناهندگان با هشدار از بدتر شدن وضعیت بشری در افغانستان، اعلام کرده‌است که ۲۴ میلیون شهروند افغانستان در داخل و ۵.۷ میلیون تن در ۵ کشور همسایه در سال ۲۰۲۴ نیازمند کمک بین‌المللی ‌اند. این نهاد وابسته به سازمان ملل گفته که بدتر شدن حقوق بشر به‌‌ویژه حقوق زنان و […]

کمیساریای عالی سازمان ملل برای پناهندگان با هشدار از بدتر شدن وضعیت بشری در افغانستان، اعلام کرده‌است که ۲۴ میلیون شهروند افغانستان در داخل و ۵.۷ میلیون تن در ۵ کشور همسایه در سال ۲۰۲۴ نیازمند کمک بین‌المللی ‌اند.

این نهاد وابسته به سازمان ملل گفته که بدتر شدن حقوق بشر به‌‌ویژه حقوق زنان و دختران، بی‌‌ثباتی اقتصادی، ناامنی حاد غذایی و بلایای طبیعی، تغییرات آب‌و‌هوایی در افغانستان می‌تواند منجر به عدم اطمینان بیشتر در منطقه در سال ۲۰۲۴ شود. این سازمان افزوده که افغانستان با بحران بشری کنونی، به سطوح بالایی از حمایت‌های بین‌المللی و ‌کمک‌های بشردوستانه برای توسعه این کشور و تقویت ثبات در منطقه نیاز دارد.

درهمین حال، ذبیح الله مجاهد سخنگوی حکومت سرپرست در واکنش به گفته‌های کمیساریای عالی سازمان ملل می‌گوید که که فقر در کشور موجود است؛ اما جای نگرانی جدی در این قسمت وجود ندارد و جهان می‌تواند با کمک‌های بیشتر افغانستان را برای گذر از این معضله همکاری کند.

این در حالیست که با وارد شدن جهان به سال ۲۰۲۴ انتظارات برای کمک‌های بشری و گذر از مشکلات موجو در کشور به نهادهای امداد‌رسان و بشردوستانه نیز افزایش یافته و دیده شود این انتظارات تا چه اندازه جامه عمل خواهد پوشید.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv