در تازه‌ترین توییت جهانی، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد از وضعیت اقتصادی در افغانستان نگرانی کرده و گفته است که اقتصاد افغانستان در مسیر نزولی قرار دارد و اگر چنین دوام کند، منجر به رشد افراط گرایی خواهد شد. “اقتصاد افغانستان در مسیر نزولی قرار دارد. برای عقب نشینی آن از لبه پرتگاه، نقدینگی […]

در تازه‌ترین توییت جهانی، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد از وضعیت اقتصادی در افغانستان نگرانی کرده و گفته است که اقتصاد افغانستان در مسیر نزولی قرار دارد و اگر چنین دوام کند، منجر به رشد افراط گرایی خواهد شد.

اقتصاد افغانستان در مسیر نزولی قرار دارد. برای عقب نشینی آن از لبه پرتگاه، نقدینگی باید به سرعت تزریق شود.  زمان مهم است. بدون اقدام، زندگی‌ها از بین می‌رود و ناامیدی و افراط گرایی رشد می‌کند.”

در همین حال، روز 〈دوشنبه، ۱۱ دلو〉 راز محمد احمدی رییس عمومی شورای مرکزی اتحادیه‌ی صنفی کارگران افغانستان، در نشست خبری در کابل هزار صوب‌البسه را در دفتر مرکزی همین اتحادیه به افراد مستحق کمک کرده و گفته است پول این البسه از سوی افغانستانی‌های خارج و داخل از کشور تهیه شده‌است.

در همین مکان خیرالله که باشنده کابل و تنها ناآوری خانواده خود است، عاید روز قبلی خود را ۲۰ افغانی گفته و می‌گوید و تاکنون از کمک‌های بشری که به کشور صورت گرفته اندکی هم نصیب وی نگردیده است. او خواست خود از امارت اسلامی را چنین بیان می‌کند ” از امارت میخواهیم که کار و امنیت  را به کشور بیاور.”

در حالی این نگرانی‌ها بیان شده است که سازمان جهانی غذا در آخرین گزارش خود گفته که بیش از ۹۸  درصد نفوس افغانستان زیر خط فقر قرار گرفته و ۳۲ میلیون مردم افغانستان به کمک‌های بشری نیاز دارند.