پس از تسلط دوباره حکومت سرپرست بر افغانستان در اگست ۲۰۲۱ هزاران جوان از کشور به‌‌صورت غیر قانونی، به کشورهای همسایه، به‌ویژه ایران و پاکستان، فرار کردند. جنگ، بیکاری، رسیدن به زندگی بهتر مواردی است که شهروندان کشور را مجبور به‌ترک کشورشان کرده‌است. در تازه‌ترین مورد هم، کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان خواستار […]

پس از تسلط دوباره حکومت سرپرست بر افغانستان در اگست ۲۰۲۱ هزاران جوان از کشور به‌‌صورت غیر قانونی، به کشورهای همسایه، به‌ویژه ایران و پاکستان، فرار کردند.

جنگ، بیکاری، رسیدن به زندگی بهتر مواردی است که شهروندان کشور را مجبور به‌ترک کشورشان کرده‌است. در تازه‌ترین مورد هم، کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان خواستار متوقف شدن بازداشت پناهجویان در پاکستان شد. این واکنش درحالی‌است که پاکستان سرعت بازداشت پناهجویان افغانستان را در این کشور افزایش داده است.

از سوی‌هم، شماری از فعالان مهاجران می‌گویند هرگاه برای موج عظیم مهاجرت راه حل جستجو نشود، این مساله کشور را دچار مشکلات بیشتر خواهد کرد. آنان از کشورهای جهان می‌خواهند که برای مهاجران افغانستان درکشورهای‌شان شرایط بهتری را مهیا سازند.

این در حالی‌است که سفارت افغانستان در اسلام ‌آباد در پی تشدید تنش‌‌های دو کشور هفته جاری اظهار داشت که به‌ تازگی بیش از ۷۰۰ پناهجوی افغانستان از جمله کسانی که مدارک اقامتی قانونی دارند، توسط پولیس پاکستان بازداشت شده‌‌اند. گفتنی‌است که دو هفته پیش انورالحق کاکر، نخست‌‌وزیر دولت موقت پاکستان، هشدار داد تمامی مهاجران بدون مدرک شناسایی را از این کشور اخراج می‌‌کنند.

 

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv