در هشت ماه گذشته بیش از یک هزار غیر نظامی در پی انفجار ماین های کنارجاده‎ای جان باخته و یا هم زخمی شده اند. افغانستان چهارمین کشوریست که بیشترین ماین و مواد انفجار ناشده را در خود جاداده است و همه روزه از شهروندانش قربانی می گیرد. آمار ها ارایه شده نشان می دهد که […]

در هشت ماه گذشته بیش از یک هزار غیر نظامی در پی انفجار ماین های کنارجاده‎ای جان باخته و یا هم زخمی شده اند.

افغانستان چهارمین کشوریست که بیشترین ماین و مواد انفجار ناشده را در خود جاداده است و همه روزه از شهروندانش قربانی می گیرد. آمار ها ارایه شده نشان می دهد که هم اکنون در بیش از چهار هزار محل در کشور ماین و مواد منفجر ناشده وجود دارد.

مارک باودن معاون فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در کابل می‎گوید که افزایش نا امنی ها کار ماین روبی را در افغانستان با کندی مواجه کرده است.

آقای باودن می افزاید: “افغانستان کشوریست که همه روزه شهروندانش قربانی ماین ها و مهمات منفجر ناشده می شوند. با آن که آسیب دیدگان ماین و مهمات منفجر ناشده نسبت به سال گذشته چهل درصد کاهش یافته است؛ اما نبود امنیت و چالش های مالی سبب شده است که کار ماین روبی در افغانستان به کندی پیش رود”.

از کار ماین روبی در افغانستان نزدیک به سی سال می گذرد، اما هنوز هم شهروندان کشور بزرگترین قربانی را به سبب موجودیت ماین و مواد منفجر ناشده در جهان دارند.