بحران بشری افغانستان در ۷ ماه اخیر، توجه جدی جامعه‌ی جهانی را جلب کرده است و هم‌چنان باعث نگرانی بیش‌تر نهادهای کمک‌رسان شده است. طوری که این نهادها خواستار گردآوری پول‌های هنگفتی به منظور کمک به شهروندان این کشور و جلوگیری از فاجعه‌ی انسانی شده است. در تازه‌ترین مورد کمیشنری عالی سازمان ملل در امور […]

بحران بشری افغانستان در ۷ ماه اخیر، توجه جدی جامعه‌ی جهانی را جلب کرده است و هم‌چنان باعث نگرانی بیش‌تر نهادهای کمک‌رسان شده است.

طوری که این نهادها خواستار گردآوری پول‌های هنگفتی به منظور کمک به شهروندان این کشور و جلوگیری از فاجعه‌ی انسانی شده است. در تازه‌ترین مورد کمیشنری عالی سازمان ملل در امور پناهندگان یا یو این ایچ سی آر می‌گوید که ۲۴  میلیون شهروند افغانستان به کمک‌‌های فوری بشردوستانه نیاز دارند. شاخه‌ی افغانستان این سازمان در صفحه‌ی توییترش نگاشته که افغانستان در حال تجربه یک بحران شدید بشری است. در همین حال، شماری از باشندگان پایتخت نیز از وضعیت کنونی در کشور ابراز نگرانی کرده و از امارت اسلامی می‌خواهند که زمینه‌های کاری را برای شهروندان مساعد سازند. هم‌چنان کمیشنری عالی سازمان ملل در امور پناهندگان گزارشی را نیز در توییترش نشر کرده که بر اساس آن برخی از شهروندان افغانستان بخاطر مبارزه با بحران بشری دست به فروش گرده خود زده‌اند. بر اساس این گزارش برخی از افراد در بدل ۱۵۰۰ دالر یک گرده خود را بفروش می‌رسانند تا مصارف خانواده‌ی خود را تامین کنند.

از سویی هم سازمان جهانی غذا نسبت به وخیم شدن وضعیت کودکان و ثبت موارد بیش‌تر سوتغذیه هشدار داده است. این نهاد گفته است که در ۲۸ ولایت درصدی موارد سوتغذیه شدید میان کودکان بالا است. به گزارش این نهاد، در حال حاضر بیش از ۳٫۴ میلیون کودک در افغانستان به حمایت‌‌های درمانی و غذایی ضرورت دارند.