سازمان همکاری شانگ‌های از وضعیت امنیتی افغانستان ابراز نگرانی کرده و گفته که توجه خود را به امنیت این کشور بیش‌تر کرده است. این سازمان تاکید کرده صلح‌وثبات در افغانستان تاثیر مستقیم بر امنیت تمامی کشورهای عضو این سازمان دارد. چین، روسیه، قزاقستان، قرغیزستان، تاجیکستان، اوزبیکستان، هند و پاکستان اعضای اصلی،- و افغانستان، ایران، مغولستان […]

سازمان همکاری شانگ‌های از وضعیت امنیتی افغانستان ابراز نگرانی کرده و گفته که توجه خود را به امنیت این کشور بیش‌تر کرده است.

این سازمان تاکید کرده صلح‌وثبات در افغانستان تاثیر مستقیم بر امنیت تمامی کشورهای عضو این سازمان دارد. چین، روسیه، قزاقستان، قرغیزستان، تاجیکستان، اوزبیکستان، هند و پاکستان اعضای اصلی،- و افغانستان، ایران، مغولستان و بلاروس اعضای ناظر سازمان همکاری شانگهای هستند. خبرگزاری تاس روسیه به نقل از ژانگ مینگ، دبیرکل سازمان همکاری شانگ‌های گزارش داده که قرار است در ماه جولای سال جاری نشست وزیران خارجه‌ی این سازمان برگزار شود و درباره‌ی افغانستان گفت‌وگو کنند. ژانگ مینگ گفته است که از دیدگاه سازمان همکاری شانگ‌های، مساله‌ی افغانستان از طریق دیپلماتیک قابل حل است.