سازمان هم‌کاری‌ اسلامی پیش از برگزاری هفدهمین نشست فوق‌العاده شورای وزیران این سازمان گفته است که افغانستان به حمایت کامل کشورهای عضو این سازمان نیاز دارد. این سازمان از کشورهای عضو و غیرعضو خود خواسته است که منابع مالی لازم را برای سازمان‌دهی و تطبیق طرح کمک‌های بشردوستانه‌ی فوری برای حمایت از مردم افغانستان بسیج […]

سازمان هم‌کاری‌ اسلامی پیش از برگزاری هفدهمین نشست فوق‌العاده شورای وزیران این سازمان گفته است که افغانستان به حمایت کامل کشورهای عضو این سازمان نیاز دارد.

این سازمان از کشورهای عضو و غیرعضو خود خواسته است که منابع مالی لازم را برای سازمان‌دهی و تطبیق طرح کمک‌های بشردوستانه‌ی فوری برای حمایت از مردم افغانستان بسیج کنند. طارق علی معاون دبیرکل سازمان هم‌کاری‌ اسلامی در امور بشردوستانه دیروز〈شنبه، ۲۷ قوس〉 گفته است که پس از دهه‌ها جنگ، رنج و ناامنی، مردم افغانستان به آرامی و آرامش نیاز دارند. او تاکید کرده که “برای جامعه بین‌المللی بسیار مهم است که اقدامات سریع انجام دهد تا اطمینان حاصل شود که مردم افغانستان به کمک‌های نجات‌دهنده دست‌رسی بلامانع دارند و حمایت‌های بشردوستانه افزایش یافته است.” به گفته‌ی او، دفتر کمک‌های بشردوستانه‌ی سازمان هم‌کاری‌ اسلامی در کابل مسوولیت خود را در هماهنگی با آژانس‌های مختلف بین‌المللی در رساندن به کمک‌های مورد نیاز به میلیون‌ها انسان نیازمند ادا می‌کند. در نشست سازمان هم‌کاری‌ اسلامی علاوه بر کشورهای عضو از شماری از کشورهای قدرتمند منطقه و جهان نیز دعوت شده است.