در کنار رویدادهای امنیتی و حوادث طبیعی، حادثه‌های ترافیکی نیز مرگبارترین رویدادها در چند سال اخیر در افغانستان بوده و یکی از عوامل افزایش میزان مرگ و میر در کشور به شمار می رود. عبدالودود خیرخواه عضو ریاست عمومی ترافیک با تاکید بر رعایت قوانین ترافیکی از سوی رانندگان می گوید که بیشترین رویداد های […]

در کنار رویدادهای امنیتی و حوادث طبیعی، حادثه‌های ترافیکی نیز مرگبارترین رویدادها در چند سال اخیر در افغانستان بوده و یکی از عوامل افزایش میزان مرگ و میر در کشور به شمار می رود. عبدالودود خیرخواه عضو ریاست عمومی ترافیک با تاکید بر رعایت قوانین ترافیکی از سوی رانندگان می گوید که بیشترین رویداد های ترافیکی در کشور ناشی از کم توجهی و تیز رانی رانندگان بوده است. آقای خیرخواه می افزاید که رویدادهای ترافیکی در شش ماه نخست امسال در مقایسه با سالهای گذشته کاهش یافته است.

این عضو ریاست عمومی ترافیک همچنان می گوید که سالانه بیشتر از چهار هزار تن در سراسر کشور در پی رویدادهای ترافیکی جان می دهند.

تلفات رویدادهای ترافیکی در افغانستان نگرانی‌های زیادی را در میان شهروندان کشور ایجاد کرده است. اما پرسش اینجاست که، چرا رویدادهای ترافیکی همه‌ساله افزایش می‌یابد و حکومت در کار کاهش حادثات ترافیکی و جلوگیری از وقوع این حوادث کم توجه است؟.