کمپاین واکسین کودکان در مقابل بیماری سرخکان امروز در سراسر کشور آغاز شده است. سرخکان یک بیماری ساری و کشنده است که کودکان در کشورهای فقیر نشین بیشتر به آن مبتلا می شوند. فیروز الدین فیروز، وزیر صحت عامه می گوید که سالانه حدود چهل هزار کودک به علت مبتلا شدن به این بیماری در […]

کمپاین واکسین کودکان در مقابل بیماری سرخکان امروز در سراسر کشور آغاز شده است.

سرخکان یک بیماری ساری و کشنده است که کودکان در کشورهای فقیر نشین بیشتر به آن مبتلا می شوند. فیروز الدین فیروز، وزیر صحت عامه می گوید که سالانه حدود چهل هزار کودک به علت مبتلا شدن به این بیماری در کشور جان می دهند. کمپاین واکسین کودکان در مقابل بیماری سرخکان روز شنبه آغاز شده است. به گفته وزیر صحت عامه، طی این کمپاین حدود سیزده میلیون کودک واکسین خواهند شد. به اساس معلومات وزارت صحت عامه، این کمپاین با هزینه هشت میلیون دالری آمریکا از بودجه ائتلاف جهانی واکسیناسیون تطبیق می شود.

درهمین حال، ریچارت پپرکارن نماینده سازمان صحی جهان می گوید: “سازمان صحی جهان متعهد است که از کمپاین واکسیناسیون برای کودکان مصاب به مرض سرخکان حمایت کند. ما تلاش می کنیم که خدمات واکسیناسیون را در سراسر کشور برسانیم تا کودکان افغان از امراض ساری مصوون شوند.”

وزیر صحت عامه می گوید که کمپاین واکسین بیماری سرخکان در سراسر کشور عملی خواهد شد. این در حالیست که مخالفان مسلح دولت در مناطق تحت تسلط خود مانع تطبیق کمپاین های واکسین شده اند.