کمیسیون شکایت انتخاباتی از رد فرمان تقنینی رییس جمهور ازسویی مجلس نمایندگان ستایش می کند. اعضای این کمیسیون می گویند که فرمان تقنینی رییس جمهور خلاف قانون بود. اعضای مجلس نمایندگان در نشست روز (دوشنبه ۲۴جوزا/خرداد) دومین فرمان تقنینی رییس جمهور برای اصلاح نظام انتخاباتی کشور را رد کردند. در حالی که این عملکرد اعضای […]

کمیسیون شکایت انتخاباتی از رد فرمان تقنینی رییس جمهور ازسویی مجلس نمایندگان ستایش می کند. اعضای این کمیسیون می گویند که فرمان تقنینی رییس جمهور خلاف قانون بود.

اعضای مجلس نمایندگان در نشست روز (دوشنبه ۲۴جوزا/خرداد) دومین فرمان تقنینی رییس جمهور برای اصلاح نظام انتخاباتی کشور را رد کردند. در حالی که این عملکرد اعضای مجلس نمایندگان با واکنش منفی نهادهای ناظر بر روند انتخابات و جامعه مدنی روبرو شده است، اما کمیسیون شکایات انتخاباتی از این عملکرد نمایندگان مجلس ستایش می کند. نادر محسنی سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی می گوید که فرمان تقنینی رییس جمهور در زمینه اصلاح نظام انتخاباتی کشور خلاف قانون بود و باید نمایندگان مجلس آنرا رد می کردند.

سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی از مجلس سنا می خواهد که این فرمان تقنینی رییس جمهور را آنان نیز رد کنند. آقای محسنی می گوید که حکومت باید هر چه عاجل زمان دقیق برگزاری انتخابات مجلس نمایندگان و شورای ولسوالی ها را اعلام کند.

این درحالیست که کشورهای کمک کننده اعلام کرده اند، تا زمانی که نظام انتخاباتی کشور اصلاح نشود، انتخابات افغانستان را کمک مالی و فنی نمی کنند.