پس از آن‌که سازمان ملل معافیت سفر سرپرست وزارت تحصیلات عالی و معین وزارت معارف امارت اسلامی را لغو کرد، حالا ند پرایس سخن‌گوی وزارت خارجه‌ی امریکا می‌گوید که این تصمیم به درخواست واشنگتن صورت گرفته است. پرایس تاکید کرده که این اقدام انجام شده تا به طالبان تفهیم شود که تصمیم برای منع دختران […]

پس از آن‌که سازمان ملل معافیت سفر سرپرست وزارت تحصیلات عالی و معین وزارت معارف امارت اسلامی را لغو کرد، حالا ند پرایس سخن‌گوی وزارت خارجه‌ی امریکا می‌گوید که این تصمیم به درخواست واشنگتن صورت گرفته است.

پرایس تاکید کرده که این اقدام انجام شده تا به طالبان تفهیم شود که تصمیم برای منع دختران از تحصیلات متوسطه عواقبی این چنینی دارد. هم‌زمان با این، وزارت امور خارجه‌ی امارت اسلامی در واکنش به این اقدام سازمان ملل گفته است که اعمال چنین فشارها بیهوده و تکرار تجربه‌های ناکام گذشته است و هیچ نتیجه‌ی در پی نخواهد داشت. این در حالی‌است که پیش از این رسانه‌ها گزارش داده بودند که شورای امنیت سازمان ملل در واکنش به محدودی‌های تحصیلی دختران در افغانستان امتیاز سفر سرپرست وزارت تحصیلات عالی و معین وزارت معارف را لغو کرده و معافیت سفر ۱۳ مقام بلندپایه‌ی امارت اسلامی را تمدید نموده است.