به‌دنبال انتقادهای جهان مبنی بر رعایت‌نشدن شروط جهانی از سوی حکومت سرپرست با گذشت بیشتر از دو سال، وانگ ونبین سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفته‌است که حکومت سرپرست باید به انتظارات جوامع بین‌المللی توجه کنند. با گذشت بیشتر از دو سال از عمر حکومت سرپرست در افغانستان و وضع محدودیت‌‌های حقوق بشری؛ کمک‌‌های اقتصادی […]

به‌دنبال انتقادهای جهان مبنی بر رعایت‌نشدن شروط جهانی از سوی حکومت سرپرست با گذشت بیشتر از دو سال، وانگ ونبین سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفته‌است که حکومت سرپرست باید به انتظارات جوامع بین‌المللی توجه کنند.

با گذشت بیشتر از دو سال از عمر حکومت سرپرست در افغانستان و وضع محدودیت‌‌های حقوق بشری؛ کمک‌‌های اقتصادی و امدادی از سوی جهان و سازمان‌‌‌های بشری به‌گونه‌ای چشم‌گیری کاهش یافته‌است. همچنان جهان در این مدت، تأکید کرده که حکومت سرپرست بر شروط جهان عمل نکرده‌است. اکنون، سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفته‌است که حکومت سرپرست باید به انتظارات جوامع بین‌المللی توجه کنند. سخنگوی این وزارت در یک نشست خبری در بیجینگ گفته که چین به ‌عنوان دوست و همسایه دیرینه افغانستان، باور دارد که این کشور نباید از جامعه جهانی طرد شود. وی علاوه کرده‌است که در نتیجه پاسخ جدی‌تر حکومت کنونی افغانستان به انتظارات جوامع بین‌المللی، این حکومت به‌ رسمیت شناخته خواهد شد. وی اضافه کرده‌است که حکومت سرپرست باید یک ساختار سیاسی فراگیر و باز بسازد و با همه گروه‌های تروریستی قاطعانه مبارزه‌ کند: ″امیدواریم که افغانستان بیشتر به توقعات جامعه بین‌المللی پاسخ بدهد، تشکیلات سیاسی همه‌شمول و باز را ایجاد کند، پالیسی‌های خارجی و داخلی معقول و میانه‌رو را در پیش گیرد، با تمام انواع نیروهای دهشت‌افگنی قاطعانه مبارزه کند، با سایر کشورها، به‌ویژه همسایه‌‌هایش روابط دوستانه احیا کند و خود را در جامعه جهانی مدغم سازد.″

درهمین حال شماری از آگاهان سیاسی می‌گویند تازمانی که خواست‌های جهان از سوی حکومت کنونی عملی نشود، این حکومت به رسمیت شناخته نخواهد شد.

این درحالی‌است که بیجینگ روابط نزدیکی با حکومت سرپرست دارد، اما‌ تاکنون این حکومت را به ‌رسمیت نشناخته‌است. چین درحالی چنین خواست‌های برای ادغام حکومت سرپرست در جامعه جهانی مطرح کرده که مقام‌های حکومت سرپرست پیوسته تأکید می‌کنند که این حکومت تمام شروط جهان برای به رسمیت‌شناسی را تکمیل کرده‌است.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv