گروه طالبان گفته است که امریکا برخلاف قوانین بین‌المللی و تعهداتی که این کشور در دوحه با این گروه کرده، حریم هوایی افغانستان را نقض کرده است. ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی طالبان در رشته تویتی گفته است که در این اواخر دیده شده است که حریم فضایی افغانستان توسط طیاره‌های بی‌سرنشین امریکایی اشغال شده است. وی […]

گروه طالبان گفته است که امریکا برخلاف قوانین بین‌المللی و تعهداتی که این کشور در دوحه با این گروه کرده، حریم هوایی افغانستان را نقض کرده است.

ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی طالبان در رشته تویتی گفته است که در این اواخر دیده شده است که حریم فضایی افغانستان توسط طیاره‌های بی‌سرنشین امریکایی اشغال شده است. وی از تمام کشورهای جهان به‌ویژه امریکا خواسته که در پرتو قوانین و تعهدات بین‌المللی و رعایت اصل احترام متقابل با افغانستان تعامل کنند تا از “پیامدهای بد” نقض حریم هوایی این کشور جلوگیری شود. این در حالی‌است که جان کریی، سخن‌گوی وزارت دفاع امریکا هفته گذشته در یک نشست خبری در پاسخ به پرسشی در مورد این‌که لازم است امریکا استفاده از حریم فضایی افغانستان را با طالبان هماهنگ کند، گفت که “هیچ الزامی” برای هماهنگی با طالبان در این زمینه وجود ندارد.