درپی سرازیر شدن سیلاب ها در نقاط مختلف ولایت هرات، مسوولان محلی این ولایت می گویند که وضعیت از حالت عادی بیرون شده است. سخنگوی والی هرات می گوید که درپی این سیلاب ها چهار تن جان باخته اند و خسارات مالی فراوان به باشندگان هرات وارد شده است. با این حال، مسوولان محلی ولایت […]

درپی سرازیر شدن سیلاب ها در نقاط مختلف ولایت هرات، مسوولان محلی این ولایت می گویند که وضعیت از حالت عادی بیرون شده است. سخنگوی والی هرات می گوید که درپی این سیلاب ها چهار تن جان باخته اند و خسارات مالی فراوان به باشندگان هرات وارد شده است. با این حال، مسوولان محلی ولایت فاریاب می گویند که درپی سیلاب روز گذشته، هشت تن جان باخته اند و سیلاب ها محلات زندگی و کار مردم را قسما تخریب کرده است.

بارندگی‌ های یک شبانه روز گذشته در ولایت هرات، خسارات مالی و جان به جا گذاشته است. مسوولان محلی وضعیت هرات را اضطراری عنوان کرده‌ اند. جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات می گوید که تمام ولسوالی‌ های این گواه سیلاب های ویرانگر بوده اند و وضعیت به صورت کاملا غیر عادی است. به گفته سخنگوی والی هرات، حداقل چهار کشته از نقاط مختلف هرات گزارش شده است.

مقام ‌های محلی هرات گفته اند که ده‌ها قریه در ولسوالی های انجیل ، گذره ، رباط سنگی و کشک کهنه تحت محاصره آب قرار دارد و اگر مردم توسط چرخبال ‌ها از این مناطق بیرون آورده نشوند، احتمال بلند رفتن تلفات انسانی زیاد است.

مسوولان محلی هرات می گویند که هزاران جریب زمین زراعتی در هرات از بین رفته و یا هم آسیب دیده است. سخنگوی والی هرات می گوید که تمام ادارات دولتی برای کمک رسانی به مردم بسیج شده ‌اند.

شاهراه هرات – اسلام قلعه هم که از روز پنجشنبه به این سو مسدود شده است. مسوولان اداره فواید عامه هرات می ‌گویند شاهراه هرات – تورغندی که دیروز مسدود شده بود، امروز به روی ترافیک باز شده است.

با این حال، مسوولان محلی ولایت فاریاب می ‌گویند که در نتیجه سرازیر شدن سیلاب ‌های موسومی از روز گذشته بدین سو در این ولایت، هشت تن جان باخته اند و شش تن دیگر زخم برداشته اند. نقیب الله فایق، والی فاریاب گفته است که سیلاب ‌ها در ولسوالی خواجه ‌سبزپوش این ولایت به صدها خانواده آسیب رسانده است.

بربیناد آمارهای ابتدایی، در ولسوالی خواجه ‌سبزپوش فاریاب، بیش از چهارصد دوکان، هزار و پنجصد خانه مسکونی و نزدیک به پنج هزار هزار جریب زراعتی تخریب شده است.

با این همه از سوی سرازیر شدن سیلاب ها از ولایت بادغیس نیز گزارش شده است. جمشید شهابی سخنگوی والی بادغیس گفته است که در پی جاری شدن این سیلاب ها دو کودک و یک مرد جان باخته اند.