سرپرست وزارت داخله در دیدار با سفیر روسیه در کابل بر «همکاری‌های بیشتر امنیتی» تأکید کرد. این وزارت در خبرنامه‌ای نوشته است که در این دیدار در مورد وضعیت افغانستان و منطقه نیز صحبت شده‌است. سراج‌الدین حقانی سرپرست وزارت داخله در دیدار با دیمیتری ژیرنوف سفیر روسیه در کابل بر «همکاری‌های بیشتر امنیتی» تأکید کرد. […]

سرپرست وزارت داخله در دیدار با سفیر روسیه در کابل بر «همکاری‌های بیشتر امنیتی» تأکید کرد. این وزارت در خبرنامه‌ای نوشته است که در این دیدار در مورد وضعیت افغانستان و منطقه نیز صحبت شده‌است.

سراج‌الدین حقانی سرپرست وزارت داخله در دیدار با دیمیتری ژیرنوف سفیر روسیه در کابل بر «همکاری‌های بیشتر امنیتی» تأکید کرد. وزارت داخله روز سه‌شنبه (۱۵حوت) در خبرنامه‌ای نوشت که در دیدار سراج‌الدین حقانی و دیمیتری ژیرنوف در مورد وضعیت افغانستان و منطقه نیز صحبت شد.

اگرچه وزارت داخله جزئیات از این گفت‌وگو جزئیات نداده‌است؛ اما این گفت‌وگو یک هفته پس از هشدار وزیر دفاع روسیه مبنی بر این‌که افغانستان بزرگ‌ترین تهدید برای آسیای میانه دانست صورت گرفته‌است. وزیر دفاع روسیه در دیداری با مقام‌های ارشد نظامی کشورش گفت که جنگجویان داعش در افغانستان ۱۵درصد افزایش یافته‌است.

شماری دیگر از آگاهان نظامی این‌گونه دیدوبازدیدهای مقام‌های کشورهای همسایه را برای تحکیم صلح و ثبات در کشور امیدوارکننده می‌دانند.

حکومت سرپرست پیوسته حضور گروه‌های تروریستی و داعش در افغانستان را انکار کرده‌است. با این حال، سازمان پیمان امنیت جمعی که روسیه یکی از اعضای برجسته آن است هم بارها هشدار داده که جنگجویان داعش در مرز افغانستان با تاجیکستان حضور فعال دارند.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv