توماس وست، نماینده ویژه امریکا برای افغانستان در سفر به هند با برخی از مقام‌های این کشور، در باره توسعه «تعامل دپیلماتیک واحد» در حمایت از منافع جمعی مرتبط به افغانستان گفت‌وگو کرده است. نماینده ویژه امریکا برای افغانستان گفته با مقام‌های هندی درباره توسعه «تعامل دیپلوماتیک واحد» در حمایت از منافع جمعی مرتبط به […]

توماس وست، نماینده ویژه امریکا برای افغانستان در سفر به هند با برخی از مقام‌های این کشور، در باره توسعه «تعامل دپیلماتیک واحد» در حمایت از منافع جمعی مرتبط به افغانستان گفت‌وگو کرده است.

نماینده ویژه امریکا برای افغانستان گفته با مقام‌های هندی درباره توسعه «تعامل دیپلوماتیک واحد» در حمایت از منافع جمعی مرتبط به افغانستان گفت‌وگو کرده‌است. توماس وست همچنین گفت که هند به کمک‌های بشردوستانه و ارسال دارو به افغانستان ادامه خواهد داد.

نماینده ویژه امریکا در شبکه ایکس نگاشته که با وینی موهان کواترا، معاون وزارت خارجه هند و جی‌پی سینگ، رئیس بخش افغانستان و پاکستان این وزارت‌خانه دیدار داشته‌است: «برگشت به هند و ملاقات با همکاران نزدیک در مورد مسیر در پیش‌رو در افغانستان عالی بود. هند به ارایه کمک‌های انسان‌دوستانه و ادویه به شهروندان افغانستان ادامه می‌دهد، و ما در مورد ۲۰۲۴ صحبت کردیم. در مورد انکشاف یک تعامل دیپلماتیک متحد در حمایت از منافع جمعی هم تبادل نظر صورت گرفت».

در همین حال، برخی از کارشناسان حوزه سیاست ابراز امیدواری می‌کنند که سلسله دیدارهای تازه‌ای را که نماینده ویژه امریکا برای افغانستان در منطقه آغاز کرده‌است، بتواند مشکلات برخی از مشکلات کشور را در داخل و در سطح بین‌الملل حل کند.

با این همه، سخنگوی حکومت سرپرست می‌گوید که اگر کشورها درباره افغانستان بحث می‌کنند، بایست پیش‌رفت‌های به‌میان آمده در افغانستان رت مدنظر بگیرند.

نماینده ویژه امریکا برای افغانستان هفته گذشته خبر داد که برای گفت‌وگو درباره همکاری در حمایت از شهروندان افغانستان به هند و امارات متحده عربی سفر می‌کند. اکنون پس از سفر به هند، قرار است آقای توماس وست به امارت متحده عربی برود و در آن‌جا با مقام‌های این کشور با محوریت افغانستان، گفت‌وگو کند.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv