وزارت امور خارجه بریتانیا، از سفر طارق احمد نماینده ویژه این کشور در امور خاورمیانه، برای بحث روی مسائل افغانستان به قطر، خبر داده‌است. قرار است طارق احمد، در نشست سالانه دوحه، با مقام‌های شماری از کشورها در مورد مسائل بشردوستانه، امینت و حقوق بشر در افغانستان ‌‌گفت‌وگو کند. در ادامه‌ی رایزنی‌های جهانی و منطقه‌ای […]

وزارت امور خارجه بریتانیا، از سفر طارق احمد نماینده ویژه این کشور در امور خاورمیانه، برای بحث روی مسائل افغانستان به قطر، خبر داده‌است. قرار است طارق احمد، در نشست سالانه دوحه، با مقام‌های شماری از کشورها در مورد مسائل بشردوستانه، امینت و حقوق بشر در افغانستان ‌‌گفت‌وگو کند.

در ادامه‌ی رایزنی‌های جهانی و منطقه‌ای درباره وضعیت افغانستان وزارت امور خارجه بریتانیا اعلام کرد که لرد طارق احمد، نماینده ویژه این کشور در امور خاورمیانه، به‌هدف بحث در مورد ‌‌مسائل مربوط به افغانستان و جنگ غزه به قطر سفر کرده‌است. این وزارت‌خانه روز (یک‌شنبه، ۱۹ قوس) در بیانیه‌ای گفته که طارق احمد به‌منظور اشتراک در نشست سالانه دوحه به قطر رفته و در کنار سایر موضوعات، قرار است با رهبران برخی از کشورها در مورد ‌‌مسائل بشردوستانه، توسعه، امنیت و حقوق بشر در افغانستان بحث و گفت‌وگو کند.

نشست سالانه دوحه امسال با موضوع «ساخت آینده‌های مشترک» با اشتراک نمایندگان و رهبران برخی از کشورها برگزار می‌شود. محور اصلی این نشست موضوعات مربوط به جنگ اسرائیل با حماس و وضعیت افغانستان عنوان شده‌است. در مورد اشتراک مقام‌های کنونی افغانستان و یا مخالفان آنان در این نشست چیزی گفته نشده‌است.

قطر در چند سال اخیر، یکی از کشورهای تأثیر گذار بر وضعیت افغانستان است. این کشور پیش از این نیز گواه چندین نشست در مورد افغانستان بود. در آغاز سال جاری خورشیدی هم سازمان ملل نشست را در دوحه به‌هدف پیدا کردن راه‌حل پایدار در مورد بحران افغانستان برگزار کرد.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv